Bu tavşanlar ne hissediyor? Neden üzülmüş/mutlu olabilir? Duygular üzerine yapılabilecek çalışmalar çocukları kavramsal anlamda geliştireceği gibi sizlere de çocukların duygu durumları hakkında ipuçları verebilir… Pekiii biz neler yapmışız?
Yukarıdaki resimleri dosya kağıdının yarısı büyüklüğünde
hazırladım. Bu sene sınıf duvarında “Bu hafta neler öğrendik?” başlıklı bir
alan uyguluyorum. Çalışmalardaki kavramların, önemli kelimelerin resimlerini hazırlayıp
oraya asıyorum. O hafta boyunca orada kalıyor. Her hafta değiştiği için sürekli
sınıfta bir yenilik yaratıyor. Arada hatırlamak için tekrar ediyoruz. Bazen de
çocukların kendi kendine bu alandaki resimleri incelediklerini gözlemliyorum. Bazen
kartları çocuklar gelmeden asıyorum. Dikkatli bıdıklar hemen fark ediyor yenilikleri…
Üzerilerinde farklı duygular olan çeşitli resimlerden
kuklalar hazırlamıştım bir zamanlar. Duygular ile yaptığım çalışmalarda bu
kuklalar hep bana ilaç olur :) boş vakitte hazırlayıp, bir kenara koymanızı
tavsiye ederim. Bu kuklaları ben genelde şöyle kullanıyorum; sınıf içine
sandalyeleri ikişerli gruplar halinde yerleştiriyorum. Her sandalyeye bir kukla
koyuyorum. Müzik çalıyorum çocuklar dans ediyorlar. Müzik durunca herkes bir
sandalyeye oturuyor. Kuklasını eline alıp karşısındaki ile konuşturuyor. Küçük
gruplar ile çalışıyorsanız öncesinde bir iki örnek yapmanız iyi olabilir.
“Merhaba arkadaşım benim adım çilek. Çok şaşkınım çünkü………….”
Burada genellikle çocuklar karşısındakini dinlemekten çok
kendi kuklasını konuşturmaya odaklanır. Çalışma öncesinde “Önce biriniz kuklayı
konuşturacak, sonra diğer kişi konuşturacak. Kim kuklayı konuşturuyorsa onun
dediklerini dinlemelisiniz” gibi bir açıklama faydalı olmakta…
MEYVE KAFALAR
Bu meyve kafaları serbest oyun zamanı için hazırlamıştım.
Her parçayı ince keçeden kestim. Meyve kafaları iki kat yapıp diktim. Küçük
parçaların arkasına kalın zımpara kağıdı yapıştırdım. Yapıştırmak için tüp
silikon kullandım (nalbur ya da yapı marketlerde bulunuyor). Yalnız şöyle bir
durum fark ettim serbest zamanda zımpara kağıdı olan kısımlar ahşap masaları
bir güzel çiziyor :).
Bu malzeme bir grup etkinliği olarak da uygulanabilir. Her çocuk
sıra ile kalkıp meyve kafaya bir şey takar. Tamamlanınca ne hissettiği ile
ilgili tahminler yapılır.
Bu çalışmayı özge öğretmenimizden gördüm kendisine buradan
teşekkür ederim :)
Çalışmayı uygularken çocukların bazıları ağızları ters
yapıştırarak üzgün aslan yapmıştı. “ Benim aslanım mutlu/üzgün çünkü……………………”
diyerek devamını getirmelerini istedim ve minik kağıtlara yazarak altına
zımbaladım. Bu tarz çalışmalarda üzgün/korkmuş ifade ile ilgili cümle
tamamlatmak çocukların yaşadıkları olumsuzlukları (eğer varsa) yansıtmaları
için iyi bir yöntem olabilir.
DUYGULARIM HAFIZA OYUNU
Bu oyunu çocukların karşısında hazırladım. Tabaklara kızgın,
şaşkın, mutlu, üzgün yüzler çizdim. Her duygudan ikişer tane hazırladım.
Tabakları karıştırıp ters kapattım. Sıra ile öğrenciler gelerek iki tabak
açıyor. Eş tabakları bulursa 1 puan kazanmış oluyor. Bu sırada da duyguları
tekrar etmiş olduk!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder