Parça bütün kavramını destekleyecek bu etkinlikle taşıtları
çalışalım…
Her taşıtı yarım A4 kağıda çizdim, renklendirdim. Bunları sonra
(aynı renkte) kartonlara yapıştırdım.
Önce çocuklara sırayla taşıt kartlarını göstererek
isimlerini söylemelerini istedim. Sonra gittiği yol hakkında konuştuk. Tüm
ulaşım alanlarını kapsayan bir görsel buldum ve tahtaya yansıttım. Çocuklar
taşıtların geçtiği yolları söylediler ben de buna göre taşıt kartlarını tahtaya
yapıştırdım.
Parça bütün oyunu oynayacağımızı söyledim. Her kartı 3 parçaya
ayıracağımı ve sonra parçaları karıştıracağımı söyledim. Sırası gelen oyuncunun
söylediğim taşıtın parçalarını bulup tahtaya yapıştıracağını açıkladım. “Şu
anda kartlar BÜTÜN, ben onları PARÇALARA ayırıyorum. Bakalım tekrar bütünü oluşturabilecek
misiniz?” dedim. Sonrasında kartları keserken pek üzüldüler, “yazık oldu!” diye
düşündüler herhalde ;)
Ben zorlanırlar diye düşündüm sonuçta tüm parçalar karışınca
zor olacaktı… Ancak çoğu kolayca yapabildi… Birkaç kişi parçaların neresinin
düz olduğunu ayırt edemedi. Onlar ufak bir destek yapmak gerekti…
Biz artık makas kullanmaya başladık! Çocuklara daire, kare
ve üçgen çizili kartonlar dağıttım. Tabi küçük grup ile çalıştığım için kalın çizgilerle
çizdim şekilleri. Çocuklar şekilleri kestiler, çöplerini attılar.
Bu şekilleri kullanarak bir araba tasarlamalarını söyledim.
Tekerlekleri için sonradan kapak dağıtacağımı, sadece arabalarının gövdelerini
tasarlamalarını açıkladım. “Çok değişik bir araba olabilir, sadece
şekillerinizin bir arada olmasına dikkat edin.” dedim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder