ZEYNEP'İN GALERİSİ

15 Haziran 2016 Çarşamba

MİNİK RESSAMLAR


Gerçek bir ressam gibi hissetmek isteyen çocuklar için açık havada resim keyfi! Yazlıklarda bunu deneyin.







İtiraf etmeliyim ki bu sene onlara en özendiğim an bu etkinlik anıydı... Kendime de bir palet hazırlamadığıma çok pişman oldum!

Malzemeler

  • A3 resim kağıdı
  • Paspartu için renkli fon kartonu
  • Stik yapıştırıcı
  • Mandal
  • Siyah pastel boya
  • Büyük boy mavi kapaklar
  • Kağıt tabak
  • Maket bıçağı
  • Sıcak silikon
  • Suluboya fırçası
  • Parmak boyası

Resim kağıtlarını renkli fon kartonlarına yapıştırdım. Bahçedeki tellerde yapılacak bir çalışma olduğu için bu işlem kağıtların daha sağlam olmasını sağlar. 

Her çocuğa bir boya paleti hazırladım
Kağıt tabağa maket bıçağı ile parmak için delik açtım.


Sonra boyaları dökmek için sıcak silikon tabancası ile kapakları yapıştırdım.





Çocuklar siyah pastel boyalarına aldılar. Bahçeye çıkıp boyama yapacağımızı anlattım. Siyah pastelleri ile resim çizmelerini, sevdikleri bir hayvan olabilir, ev olabilir, çocuk olabilir ya da başka bir şey olabilir düşünmelerinin söyledim. Resimlerinin boyutunu kağıda uygun  olarak yapmalarını açıkladım. 
Resimler tamamlanınca bahçeye çıktık.

 Sırayla çalışmaları tellere mandalladım. Paletleri dağıttım, çocuklar ihtiyaç duydukları renkleri söylediler ve boyalarını sıktım. Çalışmalarını renklendirdiler.







Çocuklar tam konsantre biçimde çalıştılar. Hatta "Çok eğlencelii, kendimi gerçek bir ressam gibi hissediyorum " gibi şeyler söylediler. 

Açık hava her zaman iyidir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder