ZEYNEP'İN GALERİSİ

19 Şubat 2022 Cumartesi

ÇILGIN SAÇ PARTİSİ

 

Sıradan geçen günleri neşelendirmek için harika bir fikir!



Uzun bir aradan sonra merhaba,

İlk kez düzenlediğim "Çılgın Saç Partisi" detaylarını buraya kaydetmeden edemedim. 

Aslında ara tatil dönüşü öğrencilerimi motive etmek için bu eğlenceyi düzenlemek istemiştim. Fakat çeşitli sebepler ile ertelemek gerekti. Bu arada çocuklarda artan heyecan benim de konsepte uygun etkinlik fikirleri üretmemi sağladı. 

Velilerime çok önceden bu eğlencenin duyurusunu yaptım. Son dakika haber vermek hazırlık için problem yaratabilir.

Bu arada yukarıdaki görseldeki gibi bir pano hazırladım. 















Bu çıktıları alıp, bir banner ve keseceğiniz daireler ile siz de basit bir pano hazırlayabilirsiniz. Ben bu resimleri kendim çizip boyadım. Alttaki siyah zemin de battal boy çöp torbası. Zemini yere kadar devam ettirirseniz fotoğraflarınız çok daha güzel çıkacaktır. 

Çocuklar geldikçe günün anısına panoda fotoğraflarını çektim.














Bu pano önüne kırmızı spor matları ile kırmızı halı görüntüsü yaptık. Burada küçük mankenlerimiz müzik eşliğinde, yürüyüşlerini yaparak poz verdiler.


Bilgisayara USB girişinden bağlanan hareketli, renkli disko ışığımız var. Onu da açtık. Çok havalı oldu.


Yürüyüşler tamamlanınca çember olup kafamızdaki nesne, renk, karakterleri kullanarak bir masal oluşturduk. 


Sonra çocuklar için disko müziklerini açarak dans ettik, heykel oyunu oynadık, vücudumuzun bölümlerle dans etme oyunu oynadık (Müzik durunca, sırasıyla "Sadece kafanla/bacağınla/ellerinle/tüm vücuduna dans et" gibi yönergeler veriyorsunuz, ona göre dans ediliyor.)

Ardından öğrenciler boya, yapıştırıcı gibi malzemelerini alarak masalara geçtiler. Onlara önceden çıktı aldığım fotoğraflarını dağıttım. Kendilerine resimlerinde çılgın saçlar yapmalarını istedim. Masalara artık kartonlar da koydum. İşin içine çılgınlık girince çocukları yönlendirmek ne mümkün! Bazıları işi komikliğe vurdu. Ama yaparken de çok eğlendiler.


Eserleri fotoğraf için yaptığım panonun sağına ve soluna asarak sergiledik. 

Bu konsept ile alakalı üç kitap elime geçti. Kitapları öğrencilere göstereceğimi, arasından bir tanesini seçeceklerini, oylama yaparak okuyacağımız kitaba karar vereceğimizi söyledim. 


Saçımı çok seviyorum kitabı en çok oyu aldı. 

(Bu kitapları bizimle paylaştığı için Çilem KOLAK öğretmenimize teşekkürler.)

Son olarak panomuz üzerindeki resimleri kullanarak "Kim Saklandı?" oyunu oynadık.


Yukarıdaki görseldeki gibi bir kağıda soru işareti çizdim. 

Kurallar şöyle:

Öğrencilerin hepsi gözlerini kapatacak. Öğretmen panodaki ya da sanat çalışmasındaki resimlerden birinin üzerini kapatacak. Herkes bakacak ve kimin saklandığını bulmaya çalışacak. 

Bu oyuna şöyle bir kural eklemek iyi olacaktır; panoda herkes kendi resminin nerede olduğunu bildiği için, resmi saklanan kişi tahminde bulunmamalı.

Yukarıdaki resimde kim saklanmış, bilin bakalım.

İyi eğlenceler!


NoT: Bu konsept eğlencede özellikle erkek öğrencilerimden saçlarına bir şey yaptırmayı reddedenler oldu. Bu gibi durumlarda zorlamamak lazım. Bir öğrencim geç kaldığı için hazırlıksız geldi. Ben yanıma çocuklar için saç jölesi almıştım ailesinin ve öğrencinin isteği üzerine onu sürdüm. Size renkli saç spreyi de bulundurmanızı tavsiye ederim. Aile onayı ile kullanmak iyi olacaktır tabi. Bir öğrencim spreyli renkli saçlara özenerek üzüntüyle eve dönmüş. Eğlencesinin yanında böyle durumlar da oldu bilginize. Ama genel olarak farklı, tebessüm ettiren bir gündü; hem bizim için, hem okuldaki diğer kişiler için...😊



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder