ZEYNEP'İN GALERİSİ

18 Ocak 2015 Pazar

DUNYAYI 5 DUYUYLA TANIMAK...


Küçük grup öğretmeniyseniz (36-48 Ay) duyu çalışmalarını uygulamanızı ve uzun süreli olarak planlamanıza dahil etmenizi öneririm.




Çalışmalarınızı planlarken her duyuyu bir hafta olacak şekilde kullanabilirsiniz.
  •           Deri, dokunma duyusu
  •           Göz, görme duyusu
  •           Kulak, işitme duyusu
  •           Dil, tat alma duyusu
  •          Burun, koklama duyusu

Öncelikle genel bir başlangıç yapmak faydalı olacaktır. Duyu organları ile ilgili kitap okuyarak ardından tüm duyuları gösteren bir etkinlik yapabilirsiniz.

5 DUYU ÇALIŞMASINDA KULLANILAN MALZEMELER:

  •       Çeyrek karton,
  •           Yapışkanlı evalardan daire şeklinde hazırlanmış gözler, ağız, burun, kulaklar
  •           Kırmızı kağıttan hazırlanmış dil,
  •           Kağıt tabak
  •           Turuncu parmak boyası
  •           Beyaz kağıt
  •           Stick yapıştırıcı
  •          Beyaz tutkal


5 DUYU ÇALIŞMASININ YAPILIŞI

Çalışmaya öncelikle el baskılarını hazırlayarak başlamak, kuruması açısından önemlidir. Dilerseniz el baskılarını bir gün önceden hazırlayıp etkinliği iki güne de bölebilirsiniz.
(Küçük grupta makas çalışmalarına henüz geçilmediğinden çalışmadaki parçalar öğretmen tarafından kesilmiştir.)
Öğrencilerin eline turuncu parmak boyası sıkılarak avuç içlerini iyice boyamaları istenir. Öğretmen rehberliğinde sıra ile el baskıları ayrı bir alana alınarak kuruması için bekletilir. Çocukların ellerindeki boya miktarı çok fazla olursa geç kuruyacağı, az olursa el baskısının iyi çıkmayacağı unutulmamalıdır.
Öğrencilere renkli çeyrek kartonlar dağıtılır. Beyaz tabaklar dağıtılıp alt yüzeyine tutkal sürülür. Öğrencilerin yapıştırmaları istenir.
-          Bu bizim çocuğumuzun kafası olsun. Çocuğumuz dürbünle uzaklara hangi duyu organını kullanarak bakabilir?
-          - Gözler!
-          - Gözlerimizle neleri iyi görürüz? Kaç tane gözümüz var?  (Bu sırada gözleri dağıtabilirsiniz ve ardından yapıştırmalarını isteyebilirsiniz. Bunun öncesinde sizin model olmanız çocukların parçaları daha kolay bir araya getirmesine yardımcı olacaktır.)
-          - Çocuğumuz bir çiçek bahçesinde dolaşırken en güzel kokulu çiçekleri toplayabilmek için hangi duyu organını kullanır?
-         - Çocuğumuz çok lezzetli bir dondurmanın tadını nasıl anlayabilir?
-          - Çocuğumuz annesinin sesini nasıl duyabilir? gibi sorular ile tüm parçaları aşamalı olarak yapıştırmaları sağlanabilir.
-          - Bir duyu organımız kaldı, o da derimiz. Derimiz tüm vücudumuzu sarar. En çok ellerimizle çevremizdeki eşyalara dokunduğumuz için çalışmamıza el baskılarımızı yapıştıracağız. (El baskıları çevrelerinden kabaca kesilerek öğrencilere dağıtılır ve çalışmalarına yapıştırmaları istenir. Eğer kurumamışsa bir sonraki güne de ertelenebilir). 



Duyu çalışmalarına genel başlangıç yaparken Vücudumuz şarkısını da çalıştık. Küçük gruplara parçanın ilk bölümünü öğretmenin yeterli olacağını düşünüyorum. 

NOT: Değerlendirme aşamasında önceden duyu panosu hazırlayıp öğrencilerin sıra ile çektikleri kartı panoda uygun yere yapıştırmalarını isteyebilirsiniz. Biz bu etkinliği duyu çalışmalarının kapanışında uyguladık.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder