Bu yayında göz ve görme duyusuyla ilgili çeşitli çalışma örneklerini bulabilirsiniz.
“Gözlerimizle çevremizdeki eşyaları, insanları, hayvanları, bitkileri,
renkleri ve daha birçok şeyi görebiliriz. Tabi gözlerimizin görebilmesi için aydınlık olması gerekir. Karanlık bir yerde çevremizdekileri
görebilmek zordur. Fener, mum gibi ışık çıkaran bir alete ihtiyaç duyarız…”
gibi bir anlatımla gözlerimiz ve görme duyumuz hakkında sohbet ederek
çalışmalarınıza giriş yapabilirsiniz.
Şimdi bir göz egzersizi/sporu/oyunu yapalım
(model olmanız
önemlidir)
- Gözlerimle yukarı bakıyorum
- Gözlerimle aşağı bakıyorum
- Gözlerimle sağa bakıyorum
- Gözlerimle sola bakıyorum.
- Gözlerimle karşıya bakıyorum
- Gözlerimle daire çiziyorum
- Gözlerimi sımsıkı kapatıyorum. Sıkı sıkı sıkı sıkı!
- Gözlerimi kocaman açıyorum. Aç aç aç aç!
- Şimdi ellerimi birbirine sürtüyorum. Hızlı hızlı hızlı! (Avuç içleri birbirine değecek şekilde)
- Gözlerime kapatıyorum ( Isınan elleri gözlere kapatın. Bir iki kez yapınız)
OYNAYAN GÖZLÜ MINIONLAR
PARÇALAR
- 1 Adet sarı gövde
- 1 Adet mavi kıyafet
- 1 Adet beyaz büyük daire
- 1 Adet beyaz siyah çember (daire üzerini kapatacak)
- 1 Adet ince uzun dikdörtgen asetat (Tam ortasına siyah CD kalemi ile daire çiziniz)
YAPILIŞI
Önce sarı ve mavi parçaları dağıtınız. Çocuklar mavi
parçaları tam altına gelecek şekilde yapıştırsınlar.
Sonra beyaz daireyi dağıtınız. Kıyafetin üst kısmına beyaz daireyi
yapıştırsınlar.
Çemberleri dağıtınız. Çemberin yalnızca üst ve alt kısmına
yapıştırıcı sürüp (Tamamına sürülmemelidir) beyaz dairenin üstüne denk gelecek
şekilde yapıştırsınlar. Arada yapıştırıcı olmayan boşluktan asetatı geçiriniz.
Asetatı oynattıkça minionların gözleri de oynayacaktır.
GÜÇLÜ GÖZLERİMLE HER ŞEYİ GÖREBİLİRİM!
Bu oyun çocukların görme duyusunu kullanırken dikkat etme becerini
de geliştirebilecekleri bir oyundur. Büyük boy beyaz kartona kalın tahta
kalemlerle aklıma gelen basit şekilleri çizdim. Çalıştığınız öğrenci grubuna göre
bu şekilleri daha karmaşık ya da daha seyrek yapabilirsiniz. Bu resimlerin
aynılarını dosya kağıdına kopyaladım. Kenarlarından keserek bir kutuya koydum.
1.
Sırası gelen öğrenci gözlerini kapatır, kutudan
bir resim çeker.
2.
Seçtiği resmi inceler ve arkadaşlarına gösterir.
3.
Karton üzerinde aynısını bulur.
4.
Bulduğu resmi boyar.
CANAVARIN GÖZÜNÜ TAK
Büyük boy kartona bir canavar
hazırladım. Beyaz evaya dev bir göz yaptım. Gözün arkasına koli bandını kıvırıp
yapıştırdım. Bandın yapışkan özelliğinizi azaltmanızı öneririm. Yoksa tak çıkar
yaparken canavarlı kartonu yırtabilir. Birkaç kez kıyafetinize yapıştırıp
çıkarmak yapışkan özelliğini azaltır.
OYUNU NASIL OYNADIK?
1.
Seçilen öğrenci canavara belirli bir uzaklıkta
durur ve gözleri delikleri olmayan bir maske ile kapanır. (Gözlerini kapamak istemeyen öğrenciler zorlanmamalıdır.) Öğrenci canavara kadar yürür.
2.
Canavara ulaşınca canavarın gözünü yapıştırır.
3.
Öğrenci göz bandını çıkarır. Doğru yere denk
getirip getiremediğini kontrol eder. Oyuna katılan öğrenci alkışlanır.
ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRELİM:
- Sınıfın göz rengi grafiğini hazırlayabilirsiniz. Her öğrenci kendi göz rengine uygun olan alana işaret koyar. Grafik üzerinden değerlendirmeler yapılabilir.
- Gözlerimiz kapalıyken bir iş yapmaya çalışsak neler olur?
- Hangi işleri yaparken gözlerimizi çok kullanırız? (Müzik dinlerken/sakız çiğnerken/annemizin pişirdiği keki koklarken/kitap okurken)
- Göz sağlığımıza dikkat etmek için neler yapmalıyız?
- Etkinliklere katılırken neler hissettiniz?
🌹
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder