ZEYNEP'İN GALERİSİ

6 Mayıs 2016 Cuma

ANNELER GUNU

2016 Yılı anneler gününde kıymetli annelerimiz için sürpriz olarak neler hazırlamışız?





Bu sürprizin gerçekleşmesinde emeği geçen stajerim Sena Öğretmene teşekkür ederim. Profesyonel fotoğraf çekimine ihtiyaç duyarsanız instagramda pembe_balon profiline başvurabilirsiniz...

Öncelikle bir pano hazırladım. Bu çalışma için baştan söyleyeyim yetişkine epey iş düşüyor.

Bu aşama için kullandığım malzemeler:
Jüt (çuval) kumaşı
İnce mukavva
Kınnap (doğal ip)
Tutkal
Sıcak silikon ve tabancası
Kahverengi karton
Tel zımba

Mukavvayı kullanacağım ölçüde kestim. Çuval kumaşını kenarlardan birer parmak kalacak şekilde biçtim. Mukavvayı tutkallayarak kumaşı yapıştırdım. 



Kenarlardaki pay kısımları arkaya katlayarak sıcak silikon ile yapıştırdım.


Doğal ipi yukarıdaki gibi rastgele sararak bağladım. Sonra arkadaki görüntünün kapanması ve iplerin sabitlenmesi için arkasına tutkalla kahverengi karton yapıştırdım. 


Duvara asılması için bir parça ipin iki ucuna düğüm atıp fotoğraftaki gibi zımbaladım. Panomuz hazır.

Fotoğraf çekimlerinin detaylarından biraz bahsedecek olursak, birinci fotoğrafta öğrencilerin parmaklarına (her parmağa bir harf olacak şekilde) "CANIM", avuç içlerine de kalp içinde "ANNEM" yazdık. Yazı için göz kalemi kullanmak en ideali. Bendekinin ucu sürekli kırılınca keçeli kalem kullanmak zorunda kaldım. Bu fotoğrafı renkli çıktı aldım.

Küçük fotoğraflarda kelime kelime "SENİ ÇOK SEVİYORUM" yazılı kart tutarken fotoğraf çekildiler. Onları siyah beyaz çıktı aldım. Tüm fotoğrafları sağlam olması için kartona yapıştırıp kestik. 

En altta bir zarf var onun içinde de bir anket ve anneler için hazırladığımız kolyeler var. 

Anketin direk fotoğrafını paylaşayım:



Kolyeleri ise küçülen kağıt kullanarak yaptık. Kağıtlara internetten bulduğum bir mandalayı çıktı aldım. Öğrencilere küçülen kağıdın özelliğini anlatınca çok ilginç buldular. Sene başından beri aralıklı olarak mandala boyamaları yapıyoruz. 
Kısaca şöyle açıklayayım,
Mandala çalışmalarının temeli kişinin kendi içine yönelmesine ve sakinleşmesine dayanır. Çalışma merkezden dışa ya da dıştan merkeze doğru boyanır. Klasik müzik eşliğinde, konuşamadan yapılır. Aslında boyamalarda renk kullanımında örüntü, üst üste renk tekrarı olmaması gibi kuralları da vardır ama biz o kadar kuralcı değiliz.

Boyamalar sonrasında cd kalemi ile bir yerine çocukların isimlerini yazmayı ve delgeç ile delik açmayı unutmayın. Bu çalışma büyük küçük kavramını da destekler ;) 
Sonrasında pişirip paketlemeleri yaptım. Çok otantik oldular...


Kraft kağıdı ile hediyeleri paketlerken çocuklar hemen yakınıma sandalye çekip seyirci oldular. "Ayyy anneler günü gelmesi için sabırsızlanıyorum." diyor birisi.



Ne güzel heyecan duymaları...

Tüm annelerin anneler gününü kutlarım.
Sevgilerimle,

Zeynep♡

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder