ZEYNEP'İN GALERİSİ

9 Mayıs 2016 Pazartesi

ŞiPŞAK SANAT

Bu sanat çalışmalarına çocuk kaçmış!


Fotoğrafla yapılan sanat çalışmalarına bayılıyorum! Bu sebeple bu yıl oldukça fazla çeşit uygulama yaptım öğrenci fotoğraflarıyla. Tabi içinde biraz da hayal gücü varsa yeme de yanında yat...

Sanat çalışmasına başlamadan önce Fırıldak Nasıl Olmak İsterdin? İsimli kitabı okudum. Bu kitapta Fırıldak isimli bir çocuk hayal kuruyor. Hayallerinde bir uçağa, aya, balığa, baykuşa.... dönüşüyor. Dönüştüğü durumları nedenleriyle açıklıyor. Bu kitap çocukları çalışmaya iyi hazırlıyor. Çünkü çalışma sonunda "Bir hayvan olsaydın, hangi hayvan olmak isterdin? Neden?" sorularının yazılı olduğu konuşma balonlarına cevaplarını yazdırıyorlar.

Kitabı okuduktan sonra tek tek Fırıldak'ın neye dönüştüğünü nedenleriyle sordum. 

Sonra bir yıldızlı değnek aldım. Ben bir dilek perisi olsam. Sizi bir günlüğüne istediğiniz bir hayvana dönüştürsem hangi hayvan olmak isterdiniz nedenini de söyleyin, dedim. Tabiki ilk cevaplar tam tahmin ettiğim gibi "kedi çünkü çok seviyorum" tarzındaydı... Nedenlerini anlatırken betimleyici tanımları o kadar da örneklerle vurgulamıştım oysaki!
"Öyle seviyorum demek yeterli değil. Neden seviyorsunuz hangi özelliğini iyi düşünün ve cevap verin" deyince pıtır pıtır  yanıtlar döküldü:
- Tavşan olmak isterim. Çünkü iyi zıplar
- Kelebek olmak isterim. Bulutlara uçarım.
- Yavru kedi olmak isyerim. Çünkü yumuşak tüyleri var.
- Akrep olmak isterim. Kötü hayvanları sokarım (Kötü hayvan?!)
- Fil olmak isterim. Hortumumla su fışkırtıp banyo yaparım, çiçekleri sularım. .... gibi yanıtlar çıktı.




Çocuklara çeyrek renkli kartonları ve fotoğraflarını dağıttım. Resimlerin görünebilmesi için pastel renklerde kartonları tercih ettim. Çocuklar tek tek seçimlerini yaptıktan sonra önce fotoğraflarını yapıştırdılar. Sonra diyah pastelle hangi hayvanı seçtiyse ona uygun bir gövde, bacaklarını çizdi. Gerekli tamamlamaları yapan renklendirdi. Sonra nerede olmak istediklerini resmettiler.

Son olarak tek tek konuşma balonlarını yazdırdılar.


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder