ZEYNEP'İN GALERİSİ

5 Mart 2016 Cumartesi

BOCEKLERIN RITIMI


Böceklerin ritmini inceleyelim, Böcekli Şarkı'yı öğrenelim...






Merhabalar

Böcekler temalı etkinlikler yaparken bu ritim çalışmasını planladım. Tek kelimelik böcek isimleri seçtim ve internetten bu böceklerin boyama sayfalarını çıktı aldım. Boyama sayfalarını renklendirdim ve yapışkanlı jelatinle kapladım.








Sonra bir şarkı yazdım.



Önce kartlardaki böceklerin tek tek bilmecelerini sordum. Çocuklar cevapları bildikçe kartları gösterdim ve alkışla ritmini tuttuk.

Çocuklarla halka olduk.
Sonra biraz da hikayeleştirerek Böcekli Şarkı'yı söyledim.
-Çekirgeler nasıl hareket eder?
-Kelebekler nasıl hareket eder?
-Arılar nasıl hareket eder?
-Arılar bize ne yapar? Tadı nasıldır?
Gibi sorular sordum ve şarkıyı bölüm bölüm söyledim. Bir iki kez çalıştık

Ertesi gün şarkıyı ve ritimleri tekrar ettik. Yere elektrik bantı ile üç büyük daire yaptım. Dairenin birini el çırpma kartı, diğerini ayağı yere vur kartı be sonuncusunu elini göğsüne vur kartı ile işaretledim. (Bu kartları Okyanusun Ritmi çalışmasında bulabilirsiniz)







Öğrenciler hareketli bir müzik eşliğinde dans ettiler.



 Müzik durunca herkes bir yuva (daire) kaptı. Ben elime bir böcek kartı aldım. Hangi yuvanın içine girersem o yuvadakiler kendi beden vuruşları ile böceğin ritmini çaldılar. 

Başka bir gün de birbiri ile aynı ritmi olan böcekleri grupladık.
*çekirge-karınca-örümcek
*kelebek-solucan
*arı
*salyangoz

Keyifli çalışmalar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder