İnekler, kuzular, koyunlar, tavuklar... çiftlikte daha neler neler var. Biz de boş durmadık eğlenceli çalışmalar yaptık! Burada bir hafta boyunca yaptığımız çiftlik ile ilgili çalışmalarımızdan bazı örnekleri bulabilirsiniz.
Bu konularda, şehirde binaların içinde tıkılmış kalmış
çocuklara kuzunun anne ve babasını fotoğraflar ile öğretmek acı veriyor insana!
Keşke doğa ile daha iç içe yaşayabilecekleri bir hayatları olsa… Bu noktada siz
yetişkinlere de hala okumadıysanız okumanız gereken bir kitap önerisinde
bulunayım.
Doğadaki Son Çocuk
Çalışmalarımıza baş tacımız kitaplarımızla başlarız… Biz bu
etkinlikler öncesinde şu kitapları seçtik.
Bir Yumurtanın Başına Gelenler!
Malzemeler
Kalem
Kağıt
Makas
Yapıştırıcı
Krepon kağıdı
Eva
Oynar göz
Parmak boyası
Kağıt
Makas
Yapıştırıcı
Krepon kağıdı
Eva
Oynar göz
Parmak boyası
İnternette gördüğüm bu çalışma “Life cycle of a
chicken” başlığıyla dikkatimi çekmişti. Önce-sonra kavramını çalıştığımız
zamanlara ilaç gibi geldi…
Ten rengi parmak boyamız olmadığı için turuncu ve beyaz
karışımı ile ten rengi boya hazırladım. El baskısını küçük grup olduğumuz için
bağımsız yaptıramıyorum. Tek tek serbest zamanda çocukların el baskılarını
hazırladık. Sanat çalışması başladığında kurudular. İbik ve gaga detaylarını
ben tamamladım.
Yumurtanın ne kadar kırılgan olabileceği hakkında konuştuk. “Tavuklar
yumurtalarını samanlardan yapılmış özel bir alana bırakır. Bu yumurtanın yatağı
gibidir. Ona ‘folluk’ denilir. Tavuklar yumurtasının üzerine oturur. Bu
yumurtayı sıcak tutmak içindir. Şimdi bizlerde yumurtamız için güvenli bir
folluk yapalım” diyerek kahverengi krepon kağıt şeritlerini dağıttım. Çocuklar
bunlardan parçalar koparıp uzun uzun yuvarladılar. Sonra ana kağıtlarına
yapıştırdılar üzerinde de yumurtalarını yapıştırdılar.
Ardından çocuklara çatlak yumurtaları dağıttım ve sadece çatlamış
yerini boyamalarını istedim. “Yumurtanın içinde yeteri kadar zaman geçti ve
artık içindeki civciv yumurtaya sığamaz hale geldi. Dışarı çıkmak istiyor.” dedim.
Boyamalar bittikten sonra bir çift oynar göz yapıştırdılar.
Sonra yapışkanlı evalardan civcivi hazırladılar. Son olarak civcivin
ve tavuğun gözlerini yapıştırdılar.
Çalışmamız tamamlanınca, birlikte
önce-sonra ilişkisini vurgulayarak bu döngüyü tekrar ettik.
Biz alt zemin için beyaz kağıt kullandık. Yumurtalar da
beyaz olduğu için daha farklı açık bir ton kullanmanızı öneririm.
GÖLGELER TOMBALASI-Çiftlik Hayvanları
Bu çalışmanın malzemelerini ince beyaz maket kartonuna
çizerek hazırladım. İki kullanımda yamulmaması için özellikle maket kartonu
seçtim. Ancak küçük parçaları keserken epey zorlandım. Gölge eşleştirme
çalışmalarını çok kullanıyorum. Genellikle hep oyun şeklinde kullandım. Bu
çalışmalar sırasında da siyah rengi çalışıyorduk. Bunu da desteklemiş olduk.
Küçük parçaları bir keseye koyduk. Sıra ile öğrencileri
çağırdım. Her öğrenci bir hayvan çekti ve ismini söyledi.
Sonra gölgesini buldu
ve üzerine koydu.
Gölge zemin üzerinden “en büyük/en küçük hayvan hangisi, en uzun
bacaklılar kim…” gibi sorular sordum.
PARMAKLARA KUVVET…
Bu sene küçük gruplar için Faber Castell marka avuç içi
makası istedik. Başta tereddüt etmiştim kullanışlılığı açısından ancak el kasları
için faydalı bir malzeme olduğunu düşünüyorum. Serbest karton kestik. Ardından
sosis hamurlar hazırlayıp, onları kestik, bu çalışmada da inek derisi desenli
karton şeritler dağıttım ve kesmelerini istedim.
Sonra parçaları inek boyaması
üzerine yapıştırdılar. Yeşil krepon kağıdı şeritlerini kopartıp yuvarlayarak
inekler için taze çimenler hazırladılar.
Afiyet olsun:)
Çiftlik Bowling
Oyunu kağıt bardaklardan hazırladım.
Bu hedef oyununu her
seferinde kurarken altta/ortada/üstte kim(ler) varmış diye konuştuk (altında-ortasında-üstünde/alt-üst-orta).
Oyunu 3 tur oynadık. Her turda farklı boyda top kullandık. Belirli bir uzaklık
belirledik bu mesafenin geçilmemesi için engel koyduk. Bize göre en iyi kule
yıkan top küçük top oldu.
------------------------
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder