Su altında kimler yaşar? Göremediğimiz su altı dünyasını keşfe çıkalım…
Yazın deniz kıyısından bir şeyler toplamak gibi bir takıntım
var… Topladığım malzemeleri mercekli kutulara, mini sepetlere koyarak fen ve
doğa merkezinde sergiliyorum. Gerçi bu sene sınıfım çok dar olduğu için bu tarz
alanlara çok yer veremedim. Her geçen yıl fen ve doğa merkezindeki malzemelerim
artıyor. İlerleyen zamanlarda fen ve doğa merkezinde bulundurduğum malzemeler ile
ilgili bir yazı yazmak da size sözüm olsun;)
Bu çalışmada incelemeler yaptık. Büyüteçlerimizle; deniz kabukları,
taşlar, kum, deniz yıldızları…vb. gibi malzemeleri inceledik ve özelliklerini
karşılaştırdık (büyüklükleri, dokusu, rengi…vb.)
Büyük kartondan bir kutuya mavi çöp poşeti geçirdim. Kutuyu bir deniz gibi hayal edeceğimizi
söyledim.
Sıra ile öğrencilere malzemeler verdim. Bu malzemeleri deniz
içerisine istedikleri gibi yerleştirdiler.
Her öğrencinin bir şeyler koymasına
dikkat ettim. Bu sırada deniz altında yaşayan canlılar ile ilgili sohbet ettik.
Oyuncak hayvanlar içindeki deniz hayvanlarını da denizimize yerleştirdik.
Denizlerin temiz olması hakkında konuştuk.
En son denizimizin kenarına “Denizleri
Kirletmeyin!” yazılı bir
tabela yapıştırdık ve sınıfımızın girişindeki dolaplarda sergiledik.
Denizler
ile ilgili bir çok kitap var. Ben inci tanesinin oluşumunu anlatan “Küçük
İstiridye” isimli kitabı okudum. Bu kitap sonrasında bir süre kızlar oyun
hamurlarıyla hep istiridye ve inci yapmaya çalıştılar. Sanırım ilgilerini çekti…
Uzun
süredir internette karşılaştığım duyu poşetlerinden (sensory bag) hazırlamak
istiyordum. Aslında biraz öğretmenin aktif olduğu bir çalışma ama farklı ve ilgi
çekici...
Okyanus Duyu Poşetimiz İçin Neler Kullandık?
-Poşet
Dosya (Kalın çıtçıtlı derin dondurucu poşetleri daha sağlam olacaktır. Bizim
elimizde poşet dosya vardı, onları kullandık.)
-Koli
Bandı
-Saç
jölesi (Pembe renkli bulabildim su ile seyreltip içine açık mavi suluboya
karıştırdım. Önce mor oldu ancak suluboyadan bolca ekleyince maviye döndü)
-Dokulu
deniz canlıları etiketleri
-Mavi
sim
-Taş,
iri kum
-İnci
tanesi gibi boncuklar
Taneli
malzemeleri küçük kaplara koyarak öğrencilere dağıttım ve poşetlerine koydular.
Sonra sim ve jöle ekledik.
Dosyaları sıkı sıkı dört tarafından bantladım. Sonra
öğrenciler parmaklarını kullanarak malzemeleri birbirine karıştırdılar.
Evlere
göndermeden önce patlama ihtimaline karşı bir kez daha poşet dosyaladım.
Gölgelerini Kaybeden Deniz Canlıları
Mazemeler
eva ve kartondan hazırlanmıştır. Ben hayvanları görsellere bakarak çizdim.
Kalıplarını internetten seçeceğiniz boyama sayfalarını çıktı alarak da
hazırlayabilirsiniz.. Bu oyun bireysel oynanan bir parkur şeklindedir. Eğer 6
yaş grubu ile çalışıyorsanız. İki takım hayvan kartları ve parkur hazırlayıp,
yarışma şeklinde de oynatabilirsiniz.
1.Aşama: Denge tahtasından geçme
2. Aşama: Emekleyerek/sürünerek ilerleme
3. Aşama: Gölge eşleştirme
Bu
parkuru kurarken oynamayan çocukların da oyunu net görebilecekleri şekilde
kurmakta farda var. Diğer öğrenciler göremezse dağılmalar yaşanabilir.
Sırası
gelen öğrenciye “Dalgıç” kimliği verilebilir. “1-2-3 Dalgıç Efe denize dalıyor”
denilerek başlama komutu verilebilir.
Deniz kıyısından topladıkların baya işe yaramış.Özellikle okyanus çok ilginç olmuş
YanıtlaSilCok ise yaradi :)
Sil