Birkaç kağıt bardak ve pek sevdiğimiz desenli kartonlar ile bir oyun kuralım! Bu oyun altında-üstünde kavramı ve bire bir eşleştirme yapabilme için düzenlenmiştir
Malzemeler
- Kağıt bardak
- Makas
- Yapıştırıcı, zımba
- Hayvan derisi desenli A4 kartonlar
Bardakları eş olacak şekilde desenli karton ile kapladım.
Önce yapıştırmayı denedim ancak sonra tutmayınca zımbaladım.
Bu oyunu
oynadığımız zamanlar Vahşi Doğa ile
ilgili çalışmalar yapmaktaydık. Oyunu 36-48 ay grupta uyguladım. Bu nedenle
bireysel oynadık. Küçük gruplarda yarışmalı oyunları pek tercih etmeyiz… Daha ileriki yaşlar için oyun materyalinden iki takım hazırlanarak
yarışma yaptırılabilir.
Öğrencileri oyun alanını rahatça görebilecekleri şekilde
minderlere oturttum. Yine de bu tarz bireysel oyunlarda beklerken sabırsız
davranışlar gözlemliyorum. Ancak sabretmek ve sırasını beklemek de önemli bir
beceri… Bu sene okulumuza alınan antrenman hunilerini eşit aralıklarda dizdim. Bu
malzeme yerine sandalye, büyük boy lego gibi malzemeler de kullanılabilir. Bu
yolun “yılan yolu” olduğunu söyledim. Tıpkı bir yılan izinde yurur gibi engellere çarpmadan
nasıl geçeceklerini göstererek açıkladım. Bu hareketi gösterirken “kesin
yapamayacaklar…” diye geçirdim içimden ama beni yanılttı öğrencilerim!
Bir, iki
kişi dışında hepsi rahatça yolu geçebildi. İlk denemede başaramayanlar da
ikinci denemede yapabildiler.
Yolun sonuna bir minder koydum ve buraya oturup bardakları
eşleştirerek, hepsiyle bir kule oluşturmalarını söyledim. Tabi bunu da
göstererek açıkladım.
Kule yapma aşamasında sürekli olarak oyuncunun ne yaptığını açıkladım tabi altında-üstünde kavramını vurgulayarak: "En altta iki leopar varmış, onların üzerine iki kaplan çıkmış, bakalım sonra kim gelecek, sonra iki zürafa gelmiş ve kulenin en üstüne iki tane ayı çıkmış. Kule devrilmeden durabiliyor, arkadaşımıza alkış!". Bu tarz konuşmalar oturan öğrencilerin dikkatini çekmeye de yardımcı oluyor.
Oyunu oynarken öğrencilerin kurallara ne kadar
uyabildiklerine dikkat ediyorum. Bir defter edindim kendime. Bu tarz
çalışmalarda o günün tarihini çalışma ile ilgili ayrıntıları ve öğrencilerin
yapıp yapamadıklarını not ediyorum. Gelişim gözlem formu doldururken çok işime
yarıyor.
Gelişim gözlemi için güzel bir çalışma
YanıtlaSilTesekkur ederim :)
YanıtlaSil