ZEYNEP'İN GALERİSİ

20 Ekim 2015 Salı

BASKETBOL

Miniklere basketbol sporunu tanıtalım dedik...







İşe gerçek bir basketbol topunu incelemekle başladık. Bu topu yerde sektirmek sandığımız kadar da kolay değilmiş!


Bu topun özellikleri hakkında konuştuk. Acaba bu top başka renklerde olsa nasıl görünürdü?


Herkesin renk tercihi başka tabii! Bu materyali hazırlarken pastel boya ve köpük tabak kullandım.


Bu hafıza oyununda (memory) tüm tabakları ters olarak kapatıyoruz. Öğrenciler sırayla gelip iki tabak çeviriyor. Aynı renk tabakları bulanlar 1 puan kazanıyor.






Eğer aynı tabaklar çıkmazsa, öğrenci tabakları geri kapatıyor. Sıra başka öğrenciye geçiyor.


Bir de sanat çalışması yaptık:


Malzemeler
Yumurta kolisi
Tahta çubuk
Plastilin oyun hamuru
Sticker
Karton
Minik plastik bardak
Turuncu ponpon


Öğrenciler önce stickerlarla potalarını süslediler.


Süslemesini tamamlayanların karton kısmına bardakları bantladım.
Plastilin hamurlardan parçalar dağıttım. Ellerinde yumuşak hale getirdiler. Plastilin hamur oynadıkça yumuşayan ve kurumayan bir özelliktedir. Büyük gruplarla çalışırken kullanıyorum. Küçük gruplarda çalışmalarda sabitleme malzemesi olarak kullanıyorum. Bu çalışmada da potamızın devrilmemesi için kullandık. Çocuklar dağıttığım yumurta kolisinin içini bu hamurla kapladılar. Böylece potamızın ayağını hazırlamış olduk. Sonra çubuğu batırdılar. İşlem tamam! Herkese bir turuncu ponpon dağıttım. Mini potalara atış denemeleri başladı. 


Veee BASKET!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder