ZEYNEP'İN GALERİSİ

28 Ekim 2015 Çarşamba

BITMEYEN DONDURMA YAPMISLAR!

İğneler çıldırdı! Keçelerle yapılan üç boyutlu dondurma ile evcilik merkezi zenginleşiyor.









Benim sınıfımın bıdıkları iki senedir dondurmacı olmaya pek meraklı... Ancak dondurma yerine tamir oyuncaklarının vidalarını kullanınca sürekli "oyun alanlarını birbirine karıştırmayııın!" diye söylenen bir ben oldum... Geçen seneden beri onlara dondurma oyuncağı hazırlama vaadinde bulunuyorum. Nihayet başardım!

MaLZeMeLeR


  • İnce,renkli keçeler
  • Keçelere uygun iplikler
  • Dikiş iğnesi
  • Makas
  • Cetvel
  • Kurşun kalem


NaSıL YaPMıŞ?


Öncelikle dondurmanın külahını hazırladım. Baştan belirteyim işin bu aşaması en çok zaman alan kısımı. Çünkü ben uğraştırıcı bir yol seçtim.


Yukarıdaki gibi parçalar hazırladım. Her dondurma için bir tane. Küçük daireler sizi yanıltmasın onları sonra kullanmaktan vazgeçtim.



Külah için hazırladığım parçaya yukarıdaki gibi baklava dilimleri çizdim.



Sonra bu çizgilerin üzerinden çift kat iplikle diktim. İşte burası çok oyalayıcı. Bitince güzel duruyor. Ancak daha pratik olsun diyorsanız külahı düz keçeden hazırlayabilirsiniz ya da keçe çizen bir tekstil kalemi ile çizim yapabilirsiniz. Kurşunkalem izleri zamanla çıkar. Külahı katladığınız zaman bazı dikişler içte kalacağı için gözükmeyecek. Dikerken deneme yaparsanız içte kalan kısımları tespit edebilir ve o kısımları dikmekten kaçınabilirsiniz



Çizgileri diktikten sonra yukarıdaki gibi külah şeklini verip diktim.




Külah hazır olunca içini kestiklerimden kalan artık keçelerle doldurdum. Külah bu şekilde beklesin bir kenarda...


Dondurma kısmı için
  • Küçük kırmızı bir daire kestim
  • CD büyüklüğünde pembe daire çizip yarım cm pay bırakarak kestim
  • Çikolata sosu için kahverengi parçayı kestim

Yukarıdaki gibi kırmızı daire parçanın çevresinden bir tur diktim



İpi çekerek büzdüm



İçine bir iki minik kırmızı kırpık keçe tıkıştırıp iyice büzdüm ve yukarıdaki gibi açık kısmı diktim.



Bu kiraz tanesini kenarlarından yukarıdaki parçaların üzerine sablitlenene kadar diktim.



Kahverengi parçaya çift kat yeşil ve sarı iplerle şekerleme görüntüsü verecek şekilde dikişler yaptım.
Sonra da kahverengi parçayı kenarlarından dikerek pembe keçeye sabitledim.



Pembe daireyi CD yi kalıp olarak kullanıp yarım cm. pay ile kesmiştim. Bu çizgiye aynı kırmızı küçük dairede olduğu gibi bir tur dikiş attım.



İpi yavaş yavaş çekerek büzdüm(daire büyük olduğu için büzülmekte zorlandı. Hızla çekilirse ip kopabilir). Yine içine artık keçeleri tıkıştırdım. Sonrasında açık kalan tarafı açılmaması için diktim.



Son olarak da dondurma ile külahı birleştirip yukarıdaki gibi diktim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder