ZEYNEP'İN GALERİSİ

22 Mart 2015 Pazar

HAYVAN KULESI

Birkaç kağıt bardak ve pek sevdiğimiz desenli kartonlar ile bir oyun kuralım!  Bu oyun altında-üstünde kavramı ve bire bir eşleştirme yapabilme için düzenlenmiştir







Malzemeler
  • Kağıt bardak
  • Makas
  • Yapıştırıcı, zımba
  • Hayvan derisi desenli A4 kartonlar


Bardakları eş olacak şekilde desenli karton ile kapladım. Önce yapıştırmayı denedim ancak sonra tutmayınca zımbaladım. 



Bu oyunu oynadığımız zamanlar Vahşi Doğa ile ilgili çalışmalar yapmaktaydık. Oyunu 36-48 ay grupta uyguladım. Bu nedenle bireysel oynadık. Küçük gruplarda yarışmalı oyunları pek tercih etmeyiz… Daha ileriki yaşlar için oyun materyalinden iki takım hazırlanarak yarışma yaptırılabilir.



Öğrencileri oyun alanını rahatça görebilecekleri şekilde minderlere oturttum. Yine de bu tarz bireysel oyunlarda beklerken sabırsız davranışlar gözlemliyorum. Ancak sabretmek ve sırasını beklemek de önemli bir beceri… Bu sene okulumuza alınan antrenman hunilerini eşit aralıklarda dizdim. Bu malzeme yerine sandalye, büyük boy lego gibi malzemeler de kullanılabilir. Bu yolun “yılan yolu” olduğunu söyledim. Tıpkı bir yılan izinde yurur gibi engellere çarpmadan nasıl geçeceklerini göstererek açıkladım. Bu hareketi gösterirken “kesin yapamayacaklar…” diye geçirdim içimden ama beni yanılttı öğrencilerim! 



Bir, iki kişi dışında hepsi rahatça yolu geçebildi. İlk denemede başaramayanlar da ikinci denemede yapabildiler.



Yolun sonuna bir minder koydum ve buraya oturup bardakları eşleştirerek, hepsiyle bir kule oluşturmalarını söyledim. Tabi bunu da göstererek açıkladım.


Kule yapma aşamasında sürekli olarak oyuncunun ne yaptığını açıkladım tabi altında-üstünde kavramını vurgulayarak: "En altta iki leopar varmış, onların üzerine iki kaplan çıkmış, bakalım sonra kim gelecek, sonra iki zürafa gelmiş ve kulenin en üstüne iki tane ayı çıkmış. Kule devrilmeden durabiliyor, arkadaşımıza alkış!". Bu tarz konuşmalar oturan öğrencilerin dikkatini çekmeye de yardımcı oluyor.


Oyunu oynarken öğrencilerin kurallara ne kadar uyabildiklerine dikkat ediyorum. Bir defter edindim kendime. Bu tarz çalışmalarda o günün tarihini çalışma ile ilgili ayrıntıları ve öğrencilerin yapıp yapamadıklarını not ediyorum. Gelişim gözlem formu doldururken çok işime yarıyor.

İyi eğlenceler!



2 yorum: