ZEYNEP'İN GALERİSİ

23 Mart 2015 Pazartesi

HAYVAN DOSTLARIMIZDAN MEKTUP VAR!


Sürprizli, eğlenceli, meraklı… Çocukların yaratıcı düşünme becerilerini destekleyecek bir tasarım çalışması…





Öğrencilerden gözlerini kapatıp bakmamalarını istedim.



“Birazdan misafirler ziyaretimize gelecek ancak iyi bir sürpriz olması için hiiiiç bakmamalısınız” gibi şeyler söyleyerek merak uyandırdım :) Bu sırada öğrencilerin sandalyelerinin altına minik hayvan çıktıları koydum. 



Öğrencilerden gözlerini açmalarını ve sandalyelerinin altına bakmalarını söyledim. “Bakalım sizi kim ziyarete gelmiş?”. Tek tek öğrenciler kendilerine çıkan hayvanın adını söylediler.
Bu sırada bir zarfın içine bir kağıt koyup (çocuklara göstermeden) dışarı çıktım. İçeri girip öğrencilere hayvan dostlarımızdan bir mektup geldiğini söyledim ve mektubu okudum (bu kısmını kafadan attım tabii :) )
“Sevgili arkadaşlarımız, bizler kendimizi güvende hissedebilecek bir yuva istiyoruz. Lütfen bizim için güzel, koruyucu bir yuva yapın. Şimdiden hepinize çok teşekkür ederiz.”
Sonra masalara dağıtılan geometrik şekilleri kullanarak öğrencilerin bir yuva tasarlamalarını istedim.



Yuvayı tasarlarken her şey serbest! Yönlendirme yok, gerçekçi olması hiç önemli değil.





NOT: Bu çalışma 36-48 Ay grubu öğrencilere uygulanmıştır.




1 yorum: