ZEYNEP'İN GALERİSİ

25 Mart 2015 Çarşamba

BOCEK BAHCEM

Hem oynayalım hem de el kaslarımızı güçlendirelim…









Bu çalışma öncesinde ‘bir milyoncuya’ gittim. Oradan buz maşası, kuru yaprak aldım.
İnternette araştırırken küçük grupların kas gelişimi için maşa kullanılan etkinliklere rastlamıştım. Bir tane de ben uygulamak istedim. Kavrayış ve tutuş rahatlığı açısından buz maşasını öncelikle tercih ettim. Çocuklar ilk defa böyle bir çalışma yaptıkları için çok sabırsızlandılar…


Malzemeler




  • 1 adet yayvan büyük boy karton kutu/tepsi
  • 1 paket kuru süs yaprak
  • 3 paket, orta boy, yapışkanlı tahta uğurböceği
  • 2 adet buz maşası
  • 2 adet minik kutu
  • 1 paket tıstıs jelibon


Uygulanışı

Oyunu adım adım öğrencilerle birlikte kurduk. Kuruluş aşamasında her öğrencinin görev almasına dikkat ettim.


Öncelikle yaprakları yerleştirdiler, 



sonra solucanları, 



ardından da uğurböceklerini.
Çok ağır tempoda bir müzik seçtim. “Birazdan iki tane uğurböceği toplayıcısı seçeceğim. Maşalarını kullanarak uğur böceği toplayacaklar. Plastik solucanlar oyunumuzda şaşırtmaca/tuzak. Onları toplamamalısınız. Müzik çalınca toplayıcılar başlayacaklar.” dedim. Küçük grup bu tarz materyalleri çaktırmadan tatma eğiliminde olduğu için özellikle “plastik solucan” dedim. Sıklıkla solucanların yenilebilirliğini içten içe sorgulasalar da bir şekilde ikna oldular :).  Malzemeleri gösterirken de çaktırmadan paketten çıkarıp bir kutuya koydum.



Gözlemler

Bir öğrenci maşayı iki eliyle kavramaya çalıştı. 3. Turda seçilen toplayıcı iki öğrenci, solucanları toplamaya başladı. Kimisi kendi kendine yarışma havasına girip hızlı hızlı topladı. Bazıları da yaprakları karıştırarak aradakileri de bulmaya çalıştı. Tabı bunlar gözlem defterine tek tek kaydedildi :). Onlar böcekleri toplarkeeeen bana da bilişsel ve motor gelişim için ipuçları toplamak düştü!


DipnotLAR

Bu oyunu küçük grupla uyguladığım için yarışma havasını her sefer yapılacak vurgularla engellemeye çalıştım. “Bu oyunu sadece uğur böceklerini toplayanlar kazanabilir” dedim. Böylece iki toplayıcı arasında rekabet oluşmasını engelledim. Tabi o solucan toplayanlar kaybetmiş oldular o ayrı. Bu kadar dikkatsizlik de affedilemez. Ama yinede ilk defa böyle bir oyun oynadığımız için onlara bir şans daha vermeden edemedim :) Neyse ki bu sefer doğru yaptılar.
Bu arada her toplama etkinliğinin sonrasında toplanılan uğur böceklerini de saydık. Bol bol sayma çalışması yapalım ki, ritmik sayma becerileri gelişsin öyle değil mi! Hiç solucan toplamayanları da alkışlamayı unutmadık.


Ve De Reklamlar :)


Böcekler ile çalışmalar yapmaya karar verdiğimde bu kadar keyif alacağımı hiç düşünmemiştim. Çok iyi malzemeler çıkıyor. Devamını pek yakında!..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder