ZEYNEP'İN GALERİSİ

15 Mart 2015 Pazar

SU ALTINDA KIMLER VAR?


Su altında kimler yaşar? Göremediğimiz su altı dünyasını keşfe çıkalım…






Yazın deniz kıyısından bir şeyler toplamak gibi bir takıntım var… Topladığım malzemeleri mercekli kutulara, mini sepetlere koyarak fen ve doğa merkezinde sergiliyorum. Gerçi bu sene sınıfım çok dar olduğu için bu tarz alanlara çok yer veremedim. Her geçen yıl fen ve doğa merkezindeki malzemelerim artıyor. İlerleyen zamanlarda fen ve doğa merkezinde bulundurduğum malzemeler ile ilgili bir yazı yazmak da size sözüm olsun;)




Bu çalışmada incelemeler yaptık. Büyüteçlerimizle; deniz kabukları, taşlar, kum, deniz yıldızları…vb. gibi malzemeleri inceledik ve özelliklerini karşılaştırdık (büyüklükleri, dokusu, rengi…vb.)



Büyük kartondan bir kutuya mavi çöp poşeti geçirdim. Kutuyu bir deniz gibi hayal edeceğimizi söyledim. 







Sıra ile öğrencilere malzemeler verdim. Bu malzemeleri deniz içerisine istedikleri gibi yerleştirdiler.



 Her öğrencinin bir şeyler koymasına dikkat ettim. Bu sırada deniz altında yaşayan canlılar ile ilgili sohbet ettik. 





Oyuncak hayvanlar içindeki deniz hayvanlarını da denizimize yerleştirdik. Denizlerin temiz olması hakkında konuştuk. 



En son denizimizin kenarına “Denizleri Kirletmeyin!” yazılı bir tabela yapıştırdık ve sınıfımızın girişindeki dolaplarda sergiledik.




Denizler ile ilgili bir çok kitap var. Ben inci tanesinin oluşumunu anlatan “Küçük İstiridye” isimli kitabı okudum. Bu kitap sonrasında bir süre kızlar oyun hamurlarıyla hep istiridye ve inci yapmaya çalıştılar. Sanırım ilgilerini çekti…



Uzun süredir internette karşılaştığım duyu poşetlerinden (sensory bag) hazırlamak istiyordum. Aslında biraz öğretmenin aktif olduğu bir çalışma ama farklı ve ilgi çekici...


Okyanus Duyu Poşetimiz İçin Neler Kullandık?




-Poşet Dosya (Kalın çıtçıtlı derin dondurucu poşetleri daha sağlam olacaktır. Bizim elimizde poşet dosya vardı, onları kullandık.)
-Koli Bandı
-Saç jölesi (Pembe renkli bulabildim su ile seyreltip içine açık mavi suluboya karıştırdım. Önce mor oldu ancak suluboyadan bolca ekleyince maviye döndü)
-Dokulu deniz canlıları etiketleri
-Mavi sim
-Taş, iri kum
-İnci tanesi gibi boncuklar


Taneli malzemeleri küçük kaplara koyarak öğrencilere dağıttım ve poşetlerine koydular. Sonra sim ve jöle ekledik. 



Dosyaları sıkı sıkı dört tarafından bantladım. Sonra öğrenciler parmaklarını kullanarak malzemeleri birbirine karıştırdılar.


Evlere göndermeden önce patlama ihtimaline karşı bir kez daha poşet dosyaladım.



Gölgelerini Kaybeden Deniz Canlıları



Mazemeler eva ve kartondan hazırlanmıştır. Ben hayvanları görsellere bakarak çizdim. Kalıplarını internetten seçeceğiniz boyama sayfalarını çıktı alarak da hazırlayabilirsiniz.. Bu oyun bireysel oynanan bir parkur şeklindedir. Eğer 6 yaş grubu ile çalışıyorsanız. İki takım hayvan kartları ve parkur hazırlayıp, yarışma şeklinde de oynatabilirsiniz.

1.Aşama: Denge tahtasından geçme


2.  Aşama: Emekleyerek/sürünerek ilerleme


3.  Aşama: Gölge eşleştirme


Bu parkuru kurarken oynamayan çocukların da oyunu net görebilecekleri şekilde kurmakta farda var. Diğer öğrenciler göremezse dağılmalar yaşanabilir.
Sırası gelen öğrenciye “Dalgıç” kimliği verilebilir. “1-2-3 Dalgıç Efe denize dalıyor” denilerek başlama komutu verilebilir.







2 yorum:

  1. Deniz kıyısından topladıkların baya işe yaramış.Özellikle okyanus çok ilginç olmuş

    YanıtlaSil