ZEYNEP'İN GALERİSİ

17 Mart 2015 Salı

CIFTLIKTE KIMLER VAR?


İnekler, kuzular, koyunlar, tavuklar... çiftlikte daha neler neler var. Biz de boş durmadık eğlenceli çalışmalar yaptık! Burada bir hafta boyunca yaptığımız çiftlik ile ilgili çalışmalarımızdan bazı örnekleri bulabilirsiniz.





Bu konularda, şehirde binaların içinde tıkılmış kalmış çocuklara kuzunun anne ve babasını fotoğraflar ile öğretmek acı veriyor insana! Keşke doğa ile daha iç içe yaşayabilecekleri bir hayatları olsa… Bu noktada siz yetişkinlere de hala okumadıysanız okumanız gereken bir kitap önerisinde bulunayım.

Doğadaki Son Çocuk





Çalışmalarımıza baş tacımız kitaplarımızla başlarız… Biz bu etkinlikler öncesinde şu kitapları seçtik.






Bir Yumurtanın Başına Gelenler!





Malzemeler
Kalem
Kağıt
Makas
Yapıştırıcı
Krepon kağıdı
Eva
Oynar göz
Parmak boyası
İnternette gördüğüm bu çalışma “Life cycle of a chicken” başlığıyla dikkatimi çekmişti. Önce-sonra kavramını çalıştığımız zamanlara ilaç gibi geldi…




Ten rengi parmak boyamız olmadığı için turuncu ve beyaz karışımı ile ten rengi boya hazırladım. El baskısını küçük grup olduğumuz için bağımsız yaptıramıyorum. Tek tek serbest zamanda çocukların el baskılarını hazırladık. Sanat çalışması başladığında kurudular. İbik ve gaga detaylarını ben tamamladım.





Yumurtanın ne kadar kırılgan olabileceği hakkında konuştuk. “Tavuklar yumurtalarını samanlardan yapılmış özel bir alana bırakır. Bu yumurtanın yatağı gibidir. Ona ‘folluk’ denilir. Tavuklar yumurtasının üzerine oturur. Bu yumurtayı sıcak tutmak içindir. Şimdi bizlerde yumurtamız için güvenli bir folluk yapalım” diyerek kahverengi krepon kağıt şeritlerini dağıttım. Çocuklar bunlardan parçalar koparıp uzun uzun yuvarladılar. Sonra ana kağıtlarına yapıştırdılar üzerinde de yumurtalarını yapıştırdılar.

Ardından çocuklara çatlak yumurtaları dağıttım ve sadece çatlamış yerini boyamalarını istedim. “Yumurtanın içinde yeteri kadar zaman geçti ve artık içindeki civciv yumurtaya sığamaz hale geldi. Dışarı çıkmak istiyor.” dedim. Boyamalar bittikten sonra bir çift oynar göz yapıştırdılar.
Sonra yapışkanlı evalardan civcivi hazırladılar. Son olarak civcivin ve tavuğun gözlerini yapıştırdılar. 


Çalışmamız tamamlanınca, birlikte önce-sonra ilişkisini vurgulayarak bu döngüyü tekrar ettik.
Biz alt zemin için beyaz kağıt kullandık. Yumurtalar da beyaz olduğu için daha farklı açık bir ton kullanmanızı öneririm.



GÖLGELER TOMBALASI-Çiftlik Hayvanları



Bu çalışmanın malzemelerini ince beyaz maket kartonuna çizerek hazırladım. İki kullanımda yamulmaması için özellikle maket kartonu seçtim. Ancak küçük parçaları keserken epey zorlandım. Gölge eşleştirme çalışmalarını çok kullanıyorum. Genellikle hep oyun şeklinde kullandım. Bu çalışmalar sırasında da siyah rengi çalışıyorduk. Bunu da desteklemiş olduk.

Küçük parçaları bir keseye koyduk. Sıra ile öğrencileri çağırdım. Her öğrenci bir hayvan çekti ve ismini söyledi. 


Sonra gölgesini buldu ve üzerine koydu. 


Gölge zemin üzerinden “en büyük/en küçük hayvan hangisi, en uzun bacaklılar kim…” gibi sorular sordum.


PARMAKLARA KUVVET…

Bu sene küçük gruplar için Faber Castell marka avuç içi makası istedik. Başta tereddüt etmiştim kullanışlılığı açısından ancak el kasları için faydalı bir malzeme olduğunu düşünüyorum. Serbest karton kestik. Ardından sosis hamurlar hazırlayıp, onları kestik, bu çalışmada da inek derisi desenli karton şeritler dağıttım ve kesmelerini istedim. 




Sonra parçaları inek boyaması üzerine yapıştırdılar. Yeşil krepon kağıdı şeritlerini kopartıp yuvarlayarak inekler için taze çimenler hazırladılar. 
Afiyet olsun:)







Çiftlik Bowling



Oyunu kağıt bardaklardan hazırladım.



 Bu hedef oyununu her seferinde kurarken altta/ortada/üstte kim(ler) varmış diye konuştuk (altında-ortasında-üstünde/alt-üst-orta). Oyunu 3 tur oynadık. Her turda farklı boyda top kullandık. Belirli bir uzaklık belirledik bu mesafenin geçilmemesi için engel koyduk. Bize göre en iyi kule yıkan top küçük top oldu.

------------------------





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder