ZEYNEP'İN GALERİSİ

11 Ocak 2016 Pazartesi

ZAMANDA YOLCULUK

Yıllardır icat edilemeyen zaman makinesi gündemimiz... Acaba olsa neye benzerdi? Buyrun çocukların eserleriyle merakınızı giderebilirsiniz :)






Yaratıcı düşünme becerisini destekleyen çalışmaları çok seviyorum... Bu çalışmaların sonucunda kim daha farklı düşünebiliyor, kimler daha gerçeğe bağlı ortaya çıkıyor.

Şu sıralar zaman kavramı ile ilgili çalışmalar yapmaktayız. Önce tahtada bir ev içinde çocuk çizip: "Ali şu anda evde. Bu şimdiki zaman. Çoook önceden Ali annesiyle lale bahçesinde gezmeye gitmiş. Bu geçmiş zaman, eskiden olmuş." dedim ve sol tarafına lale bahçesi çizdim. "Daha da eski zamanları düşünelim. Çok eski zamanlarda ne olmuş, kim söylemek ister?" diye sordum.
- Savaşlar olmuş.
- Dinozorlar yaşarmış cevapları geldi. Onların da sırasıyla sola doğru temsili resimlerini çizdim
"Geçmişte olanları biliriz. Müzeleri ziyaret ederek, kitapları, günlük defterlerini okuyarak, fotoğrafları inceleyerek geçmişte olanları bilebiliriz. Çünkü onlar yaşandı. Ama gelecekte olacakları bilemeyiz ancak tahmin ederiz. Mesela Ali şu an 4 yaşında gelecekte 5 yaşına girecek" dedim ve sağ tarafına doğum günü pastası çizdim. "Birazdan size zamanda yolculuk kağıtlarını ve önceden kestiğim yapışkanlı evaları dağıtacağım. Bir zaman makinesi tasarlayacaksınız." dedim.


Kağıtları ve yapışkanlı evaları dağıttım. Beyaz kağıda ya da düz renk kartona çalışmaya alışkın oldukları için çocuklar bu kağıdı alınca "Nereye yapacağız? Buraya mı, şuraya mı?" diyerek bir bocalama yaşadılar :)

"Zaman makinesini yaparken düşünün. Bu makineye bindiniz, zaman yolculuğu yaptınız. Acaba bu makine sizi nereye götürdü? Geçmişe mi, geleceğe mi? Fotoğraf makinenizi de yanınıza almışsınız. Gittiğiniz zamanda fotoğraf çekmişsiniz. Zaman makinesini bitirenlere boş fotoğraf kağıtlarını vereceğim o fotoğrafın resmini yapacaklar. Biz de nereye gittiklerini göreceğiz." dedim.


İyi yolculuklar...
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder