ZEYNEP'İN GALERİSİ

10 Ocak 2016 Pazar

TENiS ve SQUASH SPORLARINI TANIYALIM



Bir çift raket ve bir top ile eğlenceyi buluşturan tenis ve squash sporları hakkında ne gibi etkinlikler yapmışız?




Şöyle bir gerçek var ki bu sene Vikipedi' den epey faydalandım. Sanattı, spordu derken çocuklar için bu alanlarda eğitici slaytlar hazırlayabilmek için önce benim çalışmam gerekti... 

Aslında niyetim önce sadece tenis sporunu anlatmaktı. Bunun için velilerimden evde tenis raketi olanların okulumuza ulaştırmalarını rica ettim. Sportmen velilerim sayesinde squash diye bir spor daha olduğunu öğrenerek bu iki sporu bir arada anlatmak istedim. 

Dediğim gibi Vikipedi'den ve internet görsellerinden alıntılar yaparak bir slayt hazırladım. Önce bunu gösterdim çocuklara. 










Sonra iki sporun karşılaştırmasını yaptık. Bu sırada bir çok basit kavramı da tekrar etmiş olduk: aynı-farklı, büyük-küçük, dar-geniş, sert-yumuşak, alçak-yüksek.


Çocuklar birkaç vuruş denemesi yaptı...



Kendi tenis raketlerini süslediler

İnce mukavvaları tutacak kısmı olarak kestim ve kağıt tabaklara koli bandı ile önceden yapıştırdım. Basit bir raket görünümü oldu... Her öğrenciye bir çift raket ve siyah tahta kalemi dağıttım. Raketlerine istedikleri gibi desenler ya da resimler çizebileceklerini söyledim. Önce çizimlerini yaptılar.


Sonra çizimlerini pastel boyaları ile renklendirdiler.


Bitirenlerin çalışmalarını bir adet balonla birlikte paketledim ve evlerine götürdüler.


Top taşıma oyunu oynadık

Bu oyunda önceden aldığım minik basketbol ve tenis toplarını kullandık. İki öğrenci arasında gerçekleşen bu yarışta bir kişi tenis topu takımında, diğer kişi basketbol topu takımında yarıştı. Bardakların üzerine koydukları topları tabaklar ile düşürmeden karşı masaya ulaştırmaya çalıştılar. Kolay gibi görünse de ' topu düşüren başa döner' kuralı ile bazı çocuklar epey zorlandı!


Tenis şapkası hazırladık

Evalardan önceden kalıplar kestim. Uzun parçayı, eşit kalınlıkta kesilmiş iki uzun evayı zımbalayarak yaptım.


Çocuklar pastel boyaları ile şapkalarının parçalarını istedikleri gibi süslediler.


Bitirenlerinkini zımbaladım.


Not: Çalışmalar günlere bölünerek uygulanmıştır.

2 yorum:

  1. Birçok kavramı verebilen konulara ve çalışmalara bayılıyorum .Harikasın Zeynep

    YanıtlaSil