ZEYNEP'İN GALERİSİ

14 Nisan 2015 Salı

AC BIR ORUMCEK!


Doğada kolayca karşılaşabileceğimiz böcek dostumuz örümcek... Bizimle oyun oynamaya gelmiş! Yapışkan ağını kurmuş ve lezzetli avlarını beklemeye başlamış… 





Malzemeler
1 adet çember oyuncak
Siyah elektrik bandı
Beyaz ponpon


Çembere bantları yapıştırarak bir örümcek ağı hazırladım. Örümcek ağını hazırlarken önce “+” şeklinde bandı yapıştırdım, sonra “x” biçiminde… Ardından spiral şeklinde merkezden başlayarak kalan bandı yapıştırdım.






Çembere bantları yapıştırarak bir örümcek ağı hazırladım. Örümcek ağını hazırlarken önce “+” şeklinde bandı yapıştırdım, sonra “x” biçiminde… Ardından spiral şeklinde merkezden başlayarak kalan bandı yapıştırdım.



Bu etkinliği uyguladığımız zamanlar beyaz rengi çalışıyorduk. Önceden ponponları renklerine göre ayırdığım kutuyu açık biçimde atış yapılacak noktaya koydum. Sırası gelen öğrencinin 3 tane beyaz ponpon seçmesini ve ağa atmasını istedim. Kaç tane ağa yapıştırırlarsa o kadar puan kazandıklarını açıkladım.







Biz başlangıçta ağ çemberini tahtaya yerleştirmiştik. Ancak ponponlar yapışmadı ve yere düşmeye başladı. Biz de çözümü ağı yere koymakta bulduk ve bu şekilde oynadık. Yapışkanlı olması ponponların çember içinden zıplayarak çıkmasına engel oldu.




Bu arada plastik hayvanlarımızın içinde bulunan örümceği alarak oyuna bir öyküyle girizgâh yaptığımı da belirteyim: “Bir varmış, bir yokmuş… Karnı acıkmış bir örümcek yapışkanlı bir ağ kurmaya karar vermiş. Oturmuş ağının yanına başlamış ona yapışacak avlarını beklemeye… Örümcekler ağlarına yapışan böcekleri yakalayıp hızlıca ağ torbasına sarar. Bu ağ torbaları beyaz toplara benzer” diyerek oyunun kuralları açıklanır.




Sonrasında Örümcek kitabını okumaya başladık. İçinde çok ilgi çekici bölümler bulunmakta. Tabi bu bir bilgi kitabı olduğu için (7-8 yaş kitabı) ve benim sınıfım da küçük yaş grubu olduğu için her gün iki bölüm okuduk. Yani bu kitabı okumayı tüm haftaya yaydık. Sonraki gün için pek heyecanlandılar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder