ZEYNEP'İN GALERİSİ

2 Nisan 2015 Perşembe

CiCEK BAHCESi ZiYARETCiLERi



Şekilleri kullanarak yaratıcı bir tasarım çalışması ile çiçek bahçesi hazırladık. Böcek ziyaretçilerimiz bahçemizi çok mu beğendiler ne?!







Malzemeler
  • Çeyrek karton
  • Renkli karton ve kağıtlardan kesilmiş farklı boylarda geometrik şekiller
  • Stick yapıştırıcı
  • Böcek etiketleri



Önceden artık karton/kağıt parçalarını da değerlendirerek öğrendiğimiz şekilleri farklı renk ve boylarda kesmiştim. Kırtasiyeye kelebek etiketi almak için uğradığımda şans benden yanaydı ki çeşit çeşit böceklerin olduğu etiketler ile karşılaştım! Özellikle arasam böyle kolayca bulamazdım herhalde…





Çocuklara bir bahçe oluşturacaklarını ve şekillerden çiçekler tasarlayacaklarını söyledim. Önce sap olarak kullanacakları uzun yeşil dikdörtgenleri dağıttım. “Herkese 2 tane uzun, 3 tane kısa sap dağıtıyorum. Sayın bakalım doğru vermiş miyim?” dedim. Bu arada onlar sayıp karşılaştırma yaparak oyalandılar. Saplarını yapıştırdıktan sonra masaların ortasına şekil parçalarını döktüm. “İhtiyacınız olanları alabilirsiniz. Önce çiçeklerinizin ortalarını yapıştırıp sonra diğer yapraklarını yapıştırabilirsiniz.” dedim.



Çalışma sonrasında öğrencilere parça parça kestiğim böcek etiketlerini dağıttım. Ve çiçeklerinin arasına yapıştırmalarını istedim. Bu sırada “Aaa bana çekirge geldi, bana karınca çıktı….” gibi  konuşmalar başladı.






 Çalışmasını tamamlayan bir öğrencim: “Benim bahçemdeki çiçekler çok güzel oldu, bir sürü böcek benim bahçemi tercih etti!” (U.T.A.) diyerek çalışmaya son noktayı koydu :).





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder