ZEYNEP'İN GALERİSİ

4 Nisan 2015 Cumartesi

BöCeKLeR HaFIzA OYuNu



Çocukların hafıza becerisini bu oyunla geliştirebilir, böceklerin isimlerini tekrar edebilirsiniz.






Oyun öncesinde böcekler ile ilgili okuduğumuz şu kitap sergisini sizlerle paylaşmak isterim. Hepsi birbirinden güzel böcek kitapları…






Aşağı Yukarı kavramını aldığım hafta kitapçıda gezerken karşılaştığım İzini Arayan Salyangoz bana ilaç gibi geldi. Küçük gruplara rahatlıkla okuyabileceğiniz keyifli bir kitap.





Sonrasında minik gözlem kutularına koyduğum salyangoz kabuklarını inceledik





Işıkları Seven Böcek benim okumaktan çok keyif aldığım bir kitap. 




Öyle ki okurken pek eğlenirim! İçindeki resimlerden bazılarını kopyalayarak kartlar hazırlamıştım vakti zamanında… Hikaye sonrasında bu kartlar ile olay sıralaması yaptık.






Bir zamanlar bir stajyerim minik kavanozlara böcekler toplamış ve çocuklara inceletmişti. O zamandan beri ben de bulduğum böcekleri toplayıp minik şeffaf kutulara koyuyorum, Fen ve Doğa Merkezinde sergiliyorum. Önceleri saklama kutusu olarak boş pul kutularını kullanıyordum. Artık Minik Tema Projesi ile temin ettiğimiz mercekli kutuları kullanıyorum. Böcek toplama konusunda annem bana çok destek olur. En son bulduğu bu böcek ile gönlümüzü fethetti.  



Adını bilmediğim bu böcek ile ilgili bir İnternet araştırması yaptım ve adının Yeşil Haziran Böceği olduğunu öğrendim. Bitkilere zararlı bir böcekmiş. Ama pek havalı…

Bunlarda diğer böceklerimizden seçmeler :)




Gelelim oyunumuza…




Parlak aynalı kartonlardan aynı renk ve büyüklükte parçalar kestim (dörde böldüm). Beyaz yerlerine kağıda çizdiğim böcek resimlerini yapıştırdım.  Her böceğin eşi olması gerekiyor.
Önce kartlardaki böcekleri söyledik. Sonra ben kartları karıştırdım ve kapalı olacak şekilde masaya dizdim. Öğrenciler bir bir gelerek 2’şer kart açtı. 



Oyun sırasında gerçekten bazı öğrencilerin akılda tutabilme konusunda çok başarılı olduklarını gözlemledim.  Tabi bunların hepsi deftere bir bir not edildi! Eşini bulabilen bir puan kazandı. Bulunan eş kartları kenara koyduk. 






Eşi bulunamayan kartları kapattık. 




Bitince çocuklar tekrar oynamak istediler… Demek ki sevmişler:)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder