ZEYNEP'İN GALERİSİ

19 Nisan 2015 Pazar

PARAMPARÇA TASITLAR!


 Parça bütün kavramını destekleyecek bu etkinlikle taşıtları çalışalım…








Merhaba, 
Okul öncesi dönemde çalışmayı pek sevdiğimiz konulardandır, taşıtlar. Çalışılan grubun düzeyine göre taşıtları çeşitlendirmekte fayda var. Ben bu etkinlikte: tren, araba, motosiklet, kamyon, uçak, helikopter, gemi, denizaltı kullandım.












Her taşıtı yarım A4 kağıda çizdim, renklendirdim. Bunları sonra (aynı renkte) kartonlara yapıştırdım.
Önce çocuklara sırayla taşıt kartlarını göstererek isimlerini söylemelerini istedim. Sonra gittiği yol hakkında konuştuk. Tüm ulaşım alanlarını kapsayan bir görsel buldum ve tahtaya yansıttım. Çocuklar taşıtların geçtiği yolları söylediler ben de buna göre taşıt kartlarını tahtaya yapıştırdım.




Parça bütün oyunu oynayacağımızı söyledim. Her kartı 3 parçaya ayıracağımı ve sonra parçaları karıştıracağımı söyledim. Sırası gelen oyuncunun söylediğim taşıtın parçalarını bulup tahtaya yapıştıracağını açıkladım. “Şu anda kartlar BÜTÜN, ben onları PARÇALARA ayırıyorum. Bakalım tekrar bütünü oluşturabilecek misiniz?” dedim. Sonrasında kartları keserken pek üzüldüler, “yazık oldu!” diye düşündüler herhalde ;)





Ben zorlanırlar diye düşündüm sonuçta tüm parçalar karışınca zor olacaktı… Ancak çoğu kolayca yapabildi… Birkaç kişi parçaların neresinin düz olduğunu ayırt edemedi. Onlar ufak bir destek yapmak gerekti…















Biz artık makas kullanmaya başladık! Çocuklara daire, kare ve üçgen çizili kartonlar dağıttım. Tabi küçük grup ile çalıştığım için kalın çizgilerle çizdim şekilleri. Çocuklar şekilleri kestiler, çöplerini attılar.









Bu şekilleri kullanarak bir araba tasarlamalarını söyledim. Tekerlekleri için sonradan kapak dağıtacağımı, sadece arabalarının gövdelerini tasarlamalarını açıkladım. “Çok değişik bir araba olabilir, sadece şekillerinizin bir arada olmasına dikkat edin.” dedim. 






YAŞ GRUBU: 3-4 YAŞ





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder