ZEYNEP'İN GALERİSİ

16 Aralık 2016 Cuma

ORGAN KUKLASI YAPALIM

Vücudumuz konulu çalışmalarda, iç organlarımızı öğrenmeyi bu kuklalar ile eğlenceli hale getirelim.


Malzemeler
Beyaz kumaş
Tekstil kalemleri
İğne
İplik
Makas
Çizim örnekleri.

Kuklaların hazırlanış aşaması biraz emek gerektiriyor. Bu kuklaların dikim aşamasında veli desteği aldım. Kuklalarımızı diken değerli velim Mine ŞANLI'ya tekrar teşekkür ederim.



Şanlonları beyaz kumaşın altına koyup siyah tekstil kalemi ile çizdim. Şablonu kumaşın üzerine ters koyarak her kukla için bir de sırt parçası çizdim.




Çizimleri pay bırakarak kestim. Bu aşamada payı biraz fazla bırakmanız iyi olacaktır. Özellikle erkek kuklanın boyun girintisini çok oyarak keserseniz dikilince kasma yapıyor. Kızın saçları gibi kesmenizi öneririm.

Arka paya sonradan beyin ve böbrekleri de ekledim. Kafadan çizdiğim için şablonu yükleyemiyorum. 

Parçaların çizimli kısımları içte kalacak şekilde kumaşları üst üste koydum ve örnek hazırladıklarımı elde makine dikişi ile diktim. Sonra düzünü çevirdim. Tüm sınıfın dikişleri makinede yapıldı tabi...


Kuklalar dikildikten sonra sıra geldi renklendirmeye.




İyi çalışmalar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder