ZEYNEP'İN GALERİSİ

6 Ocak 2015 Salı

★AHSAP YAKMA DENEMESi


Sizlere soğuk havalarda yapılabilecek 

sımsıcak bir hobi...






Bu çalışma için elinizin alışması açısından bir iki ön denemeye ihtiyacınız olabilir. 

Kahramanımız bir Yakma Aleti :) 

Annemin lise zamanlarından kalma bir makine. Gerek kabloları, gerekse yakma ucu açısından tehlikeli sayabiliriz. Benim için böylesi bir adrenaline gerek yok demeyin... Şu an tahminime göre piyasada daha pratik ve güvenli araçlar bulabilirsiniz. 





Yakma çalışması bana çok keyifli geldi... Bunu yapmak için çok büyük bir resim yeteneğine de gerek olmadığını düşünüyorum (tabi resim yeteneğiniz olursa daha bir güzel sonuç çıkar o ayrı...). Eğer çizim alanında bir şeyler yapmak istiyorsanız, Yeni bir hobi arayışındaysanız ahşap yakma çalışması size tavsiyem olsun.

Çok önceden babamla birlikte büyük boy bir kontrplağı (kavak) parçalara ayırtmıştık. Büyük şehirde yaşıyorsanız alış veriş merkezlerinde bulunan büyük yapı marketlerin çerçeve bölümlerinde bu malzemeye ulaşabilirsiniz. Alternatifi ise marangozdur tabii.
Kullanacağınız parçayı yakmadan önce ince zımpara ile iyice zımparalamalısınız. Böylece yakma ucu yüzey üzerinde daha iyi kayacak ve çalışmanız daha güzel olacaktır.



Kontrplaklara uygun desenler seçmelisiniz. Ben şu ana kadar hep çiçek ve meyve deseni çalıştım. Desenleri zevkinize göre internetten araştırabilirsiniz. Bu aşamada ben annemin desen defterine başvurdum :)


Desen tercihinizi yaptıktan sonra kırtasiyelerden bulabileceğiniz pelur kağıda koyu yazan bir kurşun kalem ile deseninizi kopya ediniz. Kopya ettiğiniz kağıdı ters çevirerek kontrplağın üstüne koyun ve kağıdın arkasından, desenin üzerinden geçiniz.(Bir önceki çizdiğiniz desen kontrplağın yüzeyine değecek) Bu transfer işlemini tüm desenler için diğer kontrplaklara da uygulayınız.

ATÖLYE-Z



Tüm desenleri transfer ettikten sonra sıra yakma işleminde... Burada açık koyu dengesine dikkat etmek çok önemli. Bu iyi yapılırsa desen ortaya daha güzel çıkar. Benim kullandığım makinede 2 yakma ayarı var. Genellikle 1 ayarında bırakmak yeterli oluyor. Ancak geniş bir yüzey koyu renkli yakılacak ise 1 ayarında çalışmak uzun süre alıyor. o zaman 2 ayarında çalışmak daha kolay. Yakma çalışmasında kalemle çizer gibi boyarsanız güzel bir ton geçişi elde edersiniz. Örneğin bir yaprak boyarken sap kısmından ucuna doğru sıralı çizgiler şeklinde renklendirmelisiniz.




Çalışmanız bittikten sonra verniklemelisiniz. Ben sprey vernik kullanıyorum. Fotoğraflarda gördüğünüz kontrplakların boyları bardak altlığı kadar. Bardak altlığı olarak kullanabileceğiniz gibi parçaları birleştirerek çerçeveletip tabloya da dönüştürebilirsiniz. Ahşap eşyaların üzerine desenler çizip yakabilirsiniz (Başlangıçta iyice gözden çıkardığınız eşyalar üzerinde çalışmak daha iyi olacaktır :) ) Ben nar deseni kullanarak hazırladıklarımı çerçeveletmeyi düşünüyorum. Mini bir hediye olsun el emeği göz nuru...


Önceden karanfil motifleri ile kendime büyük bir tablo yapmıştım. Çerçeveletince çok şık duruyor. Çerçeveletme için de baya kafa yormuştum. En son Kadıköy'de bir çerçeveci buldum. Parçalar içindeki en koyu tonda bir çerçeve ve fon seçmek deseni ortaya çıkarıyor. Doğal bir malzeme olduğu için çerçeveyi de ahşap görünümlü seçtim. Çerçeveci parçaların nasıl yerleşeceğinin fotoğrafını çekti. Sonrasında koyu kahve seçtiğim fona yapıştırıp çerçeveledi. Cam istemedim. Narlı parçaların geleceği de böyle olacak :) 


İşte çerçeveletilmiş hali:






Karanfil Motifli Tablom:




Annemin Eserleri:


9 yorum:

  1. Gayet acıklayıcı, basarılı ve tesvik edici bir sayfa olmus, kesinlikle iyi ki artık bir blogun var.Ellerine saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim bilge serter. Ilk yorum yapan ziyaretcim olarak beni hem onurlandirdiniz hem de cercevesi tamamlaninca mini ahsap yakma tablonun talihlisi siz oldunuz! Çam sakizi, coban armagani... Sevgiler♡

      Sil
  2. Oooo cok sevindim :) tesekkurler

    YanıtlaSil
  3. çerçevelemeler çok yaratıcı olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. elinize, emeğinize sağlık. çok güzel açıklamalar olmuş.
    sizden bir ricam olacak.
    özellikler pelur kağıttan ahşaba aktarma işlemini bir video ile bizlere de anlatabilir misiniz? (ilk defa ahşap yakma sanatına giriyorum.)
    Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, blogda yayın hazırlarken yüklediğim videoların ne yazık ki hiçbiri çalışmadı. Bu nedenle videolu anlatım yapamıyorum. İyi çalışmalar dilerim. Sevgilerimle

      Sil
    2. Merhaba, blogda yayın hazırlarken yüklediğim videoların ne yazık ki hiçbiri çalışmadı. Bu nedenle videolu anlatım yapamıyorum. İyi çalışmalar dilerim. Sevgilerimle

      Sil