ZEYNEP'İN GALERİSİ

3 Şubat 2015 Salı

KECE MASKELER

Keçeden hazırlanan bu maskeleri dramatizasyon, müzik gibi etkinliklerde kullanabileceğiniz gibi parti için de hazırlayabilirsiniz. Yarıyıl tatilinde dikiş sevenler için keyifli bir materyal yapımı...










MALZEMELER

  • Kalem
  • Kağıt
  • Makas
  • Renkli keçeler
  • İğne, iplik

YAPILIŞI


Önce kalıpları hazırladım. Ben seçtiğim maskeler hakkında internette araştırma yapıp modelleri seçtim ve kalıpları çizerek hazırladım. Bir dosya kağıdını (simetrik olması için) ikiye katladım. Maskenin yarısını çizdim, kestim. Eğer çizim konusunda uğraşmak istemezseniz hazır maske kalıplarının çıktısını almak alternatif çözüm olacaktır. Baykuşlara ayrı bir sempatim olduğu için ilk deneme için baykuş maskesi seçtim :)





Kalıplar hazır olunca, kullanacağım keçelerin renklerine karar verdim. 










Parçaları keçelere çizdim ve kestim. Siyah gibi koyu renkli keçelere çizim yaparken kalem yerine  minik bir parça kalıp sabun kullanabilirsiniz.







Tüm parçalar kesildikten sonra sıra ile parçaları diktim. 




Dikişlerin görünmemesi için alt parçadan iki tane hazırladım.








Tüm dikişler bittikten sonra ikinci parçayı da diktim.......Ve sonuç:













Bunlar da diğer çeşitler :)

KARGA

KEDİ

TİLKİ

KÖPEK

ASLAN




AYI

Maskeleri seçerken kitaplardaki hayvanları, kullandığınız çocuk şarkılarındaki hayvanları, çocuğunuzun sevdiği hayvanları düşünmek iyi olacaktır...


İYİ TATİLLER!





5 yorum:

  1. Zeynepcim çok güzel ve şirin bir blog olmuş tebrikler���� gece gece ilham verdin bana kalkıp maske yapıcam galiba��
    Bir şey soracagim taşları başka hangi kalemle çizip boyayabiliriz bir de üstüne herhangi bir şey sürmeden bıraksak nolur bilio msn?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Teşekkür ederim Hanife. Taş üzerine başka hangi kalem olur bilemiyorum. Belki seramik kalemleri vardır hobi marketlerde, sormak lazım. Ben hep cd kalemi ile denedim. Eğer sürekli el altında bir yerdeyse zamanla çizimler vernik yapılmazsa silinebilir. Ellenilmeyecek bir yerdeyse bir şey olmaz, uzun süre kalır. Bir de bunların akrilik boya ile noktalama tekniği kullanarak yapılan, renklilerini görmüştüm. Mandala gibi desenler yapıyorlar. Onlar da çok hoş oluyor.

      Sil
  2. Banada lazimdi çok tşk hepsi cok güzel eline emegine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Sevgi Hanım. İşinize yaramasına sevindim. İyi çalışmalar.

      Sil
    2. Rica ederim Sevgi Hanım. İşinize yaramasına sevindim. İyi çalışmalar.

      Sil