ZEYNEP'İN GALERİSİ

13 Mayıs 2015 Çarşamba

MESLEKLER OYUNU

Mesleklere ait araç gereçler ile yapılabilecek bir gruplama çalışması



Miniklerimle meslekler temalı etkinliklere başladık. 
Açıkçası meslekler ile ilgili çalışmaların basit olabileceğini düşünmüştüm. Ama gözlemledim ki; bir kaç basit meslek dışında çocukların çoğu örnek vermekte zorlandılar.

Bu sene sınıfımıza meslekler kuklaları almıştık. Serbest oyun zamanında çocuklar en çok doktor ve hemşire kuklası ile oynamaktan hoşlanıyorlar. Oynadığımız bu oyun ile çoğunu çalışmış olduk. 

Masaya kuklaları tek tek isimlerini sorarak ve söyleyerek yerleştirdim.

Bir poşete bu meslekler ile ilgili oyuncaklar koydum. Ambulans, itfaiye, şırınga, stetoskop, fırça,sulu boya, abaküs, kitap, tencere, ocak, kaşık, polis arabası gibi...



Sonra sıra ile öğrencileri çağırdım. Sırası gelen gözlerini kapatarak poşetten bir malzeme çekti ve ne olduğunu söyledi.





Çektiği malzemeyi ilişkili olan meslek kuklasına koydu



Çalışma sonrasında kuklalarda kaç malzeme olduğunu saydık. Hangileri çok, hangileri az, hangileri eşit sayıda değerlendirdik. 

Bu etkinliği destekleyici bir de kitap okuduk: Yapa yayınlarını  Herkesin Bir Mesleği Var.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder