ZEYNEP'İN GALERİSİ

7 Ocak 2015 Çarşamba

★KURU ÇiÇEK VE SULU BOYA BULUSMASI


Aslında siz ayrı dünyalara ait değilsiniz...




Bu gün sahneye birbirine tezat iki malzeme çıkıyor, sulu boya ve kuru çiçek. Kağıt üzerinde gerçekleşecek bu buluşmaya gelin birlikte şahit olalım.


Çiçeklerin güzelliğini gördükçe keşke solmasalar diye düşünmekten kendimi alamam. Zaman zaman bize özel birinden gelen çiçek buketlerini vazoya koyarız. Başta bizi mutlu eden şahane buketler zamanla etrafa yaydıkları kötü kokular neticesinde tez zamanda çöp kovasındaki yerini alır. Benim anı saklama takıntım olduğu için bu çiçekleri üç boyutlu kuruturdum. Tabi çiçeklerin sayısı arttıkça bazılarını yine de gözden çıkarmak gerekiyor. 
Bu çalışma belki de bu anıları daha işe yarar hale getirmenize yardımcı olabilir... Gelin buketinizi, sevgilinizin size aldığı ilk çiçeği, çocuğunuzun size öylesine koparıp verdiği bir çiçeği... bu sayede şık bir anıya dönüştürebilirsiniz.

Bu çalışmada çiçekleri kurutma aşamasında sevgili annem bana çok destek olur. Buradan kendisine teşekkür ediyorum ©

Çiçek kurutmak deyip geçmeyelim. Doğru şekilde kurutulmazsa şahane kitaplarınızı çöpe atmak zorunda kalabilirsiniz (tecrübe ile sabittir). Çiçeklerinizi mümkünse kıymetli kitaplarınızın arasına koymamanızı öneririm. En ideali saman kağıttır, çiçeğin nemini emer. Gazete kağıdı arasına çiçeklerinizi birbirine değmeyecek şekilde yerleştirip üzerine ansiklopedi gibi bir ağırlık da koyabilirsiniz. Parlak kağıtlı kitap arasına çiçeklerinizi koyarsanız, çiçekleriniz küflenebilir ve kitabınızın sayfalarına yapışabilir. Bu çalışmayı sürekli yapmaya karar verirseniz. Saman kağıtlı defter almanızı tavsiye ederim. Çiçekler kurudukça onları zarfa koyup, yeni çiçekler kurutabilirsiniz.

Öncelikle belirtmeliyim ki sulu boya aşamasında yaptıklarım annemden, resim öğretmenlerimden öğrendiklerimi kullanarak yaptığım şeyler. İşin tekniği konusunda bunların dışında bir resim eğitimim olmadı. Naçizane deneyimlerimi paylaşacağım.

Bir resim kağıdını köşelerinden çalışacağım zemine bantladım. Sonra kullanılmamış bir bulaşık süngerinden kestiğim parçayı suya batırarak kağıt yüzeyine sürdüm ve kurumaya bıraktım. Buna 'kağıdı ütülemek' deniliyormuş. Sebebi kağıdı neme doyurmak, çalışırken olabilecek yamulmaları azaltmakmış.



Kağıt kuruyunca seçtiğim kuru çiçeği yerleştirip çevresini nasıl tamamlayacağımı tasarladım ve açık tonda (HB) kurşun kalemle tasarladığımı genel hatları ile kağıda çizdim.



Ben internette sulu boya ile yapılmış bir sinek kuşu görüp çok beğenmiştim. Bir iki fotoğraf araştırması yaptım. Resme karar verme aşamasında örnek bir görsele (direk resim yerine fotoğraf olmasını daha özgün buluyorum) bakmak işinizi kolaylaştıracaktır. Benzemesi önemli değil. Önemli olan denemeniz, yaptığınız işten keyif almanız. Her bir çalışma sonrasında çizimleriniz daha da gelişecektir.

Çizimi tamamlayınca seçtiğim kuru çiçeğe balkonda sprey vernik sıktım. Bu çiçeği koruyacaktır ve bir miktar sert olmasını sağlayacaktır. Vernik sıkmadan çiçeği temiz bir kağıt üzerine yerleştirdim. Vernik sıkarken şişeyi çok uzakta tutunca çiçek uçtu. Buna dikkat etmenizi öneririm. Sonrasında çiçeği rüzgarsız bir alanda kurumaya aldım (kapalı balkon). Bu işlemin kokulu olduğunu unutmayalım.



Çiçeğimiz kuruyadursun, biz sulu boya çalışmasına dönelim. Ana hatlarıyla çizdiğim resimde öncelikle arka planı renklendirdim. Çalışırken su ve boya dengesini kurmak denemeyle alakalı. Bunu yaparken boyaların suyla birbirine karışmasını izlemek ise çok keyifli! 


Ardından sinek kuşunu boyadım. Resminizi yaparken hoşunuza gitmeyen kısımları sadece su ile silebilirsiniz. Su kabınızın altına bir kağıt havlu koymanızı öneririm. Kağıdınızın üzerindeki fazla suyu fırça ile alıp bu havluya kurulayabilirsiniz. Kağıtta çok fazla su olunca ben kağıt havlunun ucu ile nemi alıyorum.
Çalışma sırasında kaliteli sulu boya ve fırça kullanmak tabii ki resminizde fark yaratacaktır. Özellikle kılları dökülen bir fırça beni çok rahatsız ediyor. Yine çalıştığınız fırçanın numaraları da daha iyi çalışmanız açısından önemlidir. Ben arka planı renklendiriken 10, ayrıntılı yerleri renklendirirken ise 6 numaralı fırça kullandım.



Sulu boya aşamasından sonra kuru çiçeğin arkasına beyaz tutkal sürdüm ve kağıt üzerindeki yerine yapıştırdım. Tutkal tüplü şişede olursa rahatlıkla sürebilirsiniz.



ve sonuç:




cd


DİĞER ÇALIŞMALARIM:


Siz de kuru çiçek ve suluboyanın buluştuğu bir resim yaparsanız, instagramda @kalemkagitmakas etiketi ile paylaşırsanız eserinizi görmekten mutluluk duyarım.


SEVGİLER...

2 yorum:

  1. Eldeki malzemelere bir de Yaratıcılık eklenince sonuç mükemmel olmuş. Eline sağlık.

    YanıtlaSil