ZEYNEP'İN GALERİSİ

11 Şubat 2015 Çarşamba

DUYGUSAL SEYLER


Bu tavşanlar ne hissediyor? Neden üzülmüş/mutlu olabilir? Duygular üzerine yapılabilecek çalışmalar çocukları kavramsal anlamda geliştireceği gibi sizlere de çocukların duygu durumları hakkında ipuçları verebilir… Pekiii biz neler yapmışız?







Yukarıdaki resimleri dosya kağıdının yarısı büyüklüğünde hazırladım. Bu sene sınıf duvarında “Bu hafta neler öğrendik?” başlıklı bir alan uyguluyorum. Çalışmalardaki kavramların, önemli kelimelerin resimlerini hazırlayıp oraya asıyorum. O hafta boyunca orada kalıyor. Her hafta değiştiği için sürekli sınıfta bir yenilik yaratıyor. Arada hatırlamak için tekrar ediyoruz. Bazen de çocukların kendi kendine bu alandaki resimleri incelediklerini gözlemliyorum. Bazen kartları çocuklar gelmeden asıyorum. Dikkatli bıdıklar hemen fark ediyor yenilikleri…


Üzerilerinde farklı duygular olan çeşitli resimlerden kuklalar hazırlamıştım bir zamanlar. Duygular ile yaptığım çalışmalarda bu kuklalar hep bana ilaç olur :) boş vakitte hazırlayıp, bir kenara koymanızı tavsiye ederim. Bu kuklaları ben genelde şöyle kullanıyorum; sınıf içine sandalyeleri ikişerli gruplar halinde yerleştiriyorum. Her sandalyeye bir kukla koyuyorum. Müzik çalıyorum çocuklar dans ediyorlar. Müzik durunca herkes bir sandalyeye oturuyor. Kuklasını eline alıp karşısındaki ile konuşturuyor. Küçük gruplar ile çalışıyorsanız öncesinde bir iki örnek yapmanız iyi olabilir.
“Merhaba arkadaşım benim adım çilek. Çok şaşkınım çünkü………….”
Burada genellikle çocuklar karşısındakini dinlemekten çok kendi kuklasını konuşturmaya odaklanır. Çalışma öncesinde “Önce biriniz kuklayı konuşturacak, sonra diğer kişi konuşturacak. Kim kuklayı konuşturuyorsa onun dediklerini dinlemelisiniz” gibi bir açıklama faydalı olmakta…



MEYVE KAFALAR




Bu meyve kafaları serbest oyun zamanı için hazırlamıştım. Her parçayı ince keçeden kestim. Meyve kafaları iki kat yapıp diktim. Küçük parçaların arkasına kalın zımpara kağıdı yapıştırdım. Yapıştırmak için tüp silikon kullandım (nalbur ya da yapı marketlerde bulunuyor). Yalnız şöyle bir durum fark ettim serbest zamanda zımpara kağıdı olan kısımlar ahşap masaları bir güzel çiziyor :).




Bu malzeme bir grup etkinliği olarak da uygulanabilir. Her çocuk sıra ile kalkıp meyve kafaya bir şey takar. Tamamlanınca ne hissettiği ile ilgili tahminler yapılır.




Bu çalışmayı özge öğretmenimizden gördüm kendisine buradan teşekkür ederim :)
Çalışmayı uygularken çocukların bazıları ağızları ters yapıştırarak üzgün aslan yapmıştı. “ Benim aslanım mutlu/üzgün çünkü……………………” diyerek devamını getirmelerini istedim ve minik kağıtlara yazarak altına zımbaladım. Bu tarz çalışmalarda üzgün/korkmuş ifade ile ilgili cümle tamamlatmak çocukların yaşadıkları olumsuzlukları (eğer varsa) yansıtmaları için iyi bir yöntem olabilir.


DUYGULARIM HAFIZA OYUNU





Bu oyunu çocukların karşısında hazırladım. Tabaklara kızgın, şaşkın, mutlu, üzgün yüzler çizdim. Her duygudan ikişer tane hazırladım. Tabakları karıştırıp ters kapattım. Sıra ile öğrenciler gelerek iki tabak açıyor. Eş tabakları bulursa 1 puan kazanmış oluyor. Bu sırada da duyguları tekrar etmiş olduk!




MUTLU KALIN…





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder