ZEYNEP'İN GALERİSİ

9 Ocak 2017 Pazartesi

SAYI EŞLEŞTİRME YARIŞMASI

Çocukların sayıları bire bir eşleştirebilmelerini destekleyecek heyecanlı bir yarışma.








Özellikle 5+ yaş grubu yarışmalı oyunları çok sever. Bu oyunla çocukların hem eğlenmesini, hem de matematik becerilerinin gelişmesini destekleyebilirsiniz.

Sınıfı 2 gruba ayırarak yarıştıracağım için 2 takım materyal hazırladım.
Bardağı kalıp olarak kullandım 2 beyaz maket kartonuna (mukavva da olabilir) 20 şer tane daire çizdim. İçlerine 1'den 20'ye kadar sayıları yazdım. Zemini renklendirdim.
Bir turuncu takım bir de pembe takım yaptım.



Her takım için 20 adet plastik bardağa cd kalemi ile yine 1'den 20'ye kadar sayıları yazdım.

Peki oyunu nasıl oynadık?..


Sınıftaki öğrencileri 2 gruba ayırdım. Gruplar pembe takım ve turuncu takım olmak üzere fotoğraftaki gibi karşılıklı olarak sandalyelerine oturdular. Ortadaki alana karşılıklı masalar koyarak yarışma malzemelerini yerleştirdim.
Öğrencileri yarıştırırken güç dengesine dikkat eşleştirme yapmak önemli...

Her iki takımdan birer yarışmacı geldi ve karşı takımın masasının önünde durdu

Öğretmenin "1 2 3 BAŞLA!" komutu ile yarışmacılar koşarak kendi masasına gitti ve bardakları kartonlarındaki sayılara göre eşleştirdi.

Tamamlayan iki elini havaya kaldırdı. Doğru şekilde tamamladıysa takımına bir puan kazandırdı. En çok puanı toplayan takım yarışmayı kazandı.


Oyunu ilk oynadığımızda 1'den 10'a kadar olan sayıları kullandık. Sonraki günde oynadığımızda 1'den 20'ye olan tüm bardakları kullandık. Bu seviye durumu hem materyali tekrar tekrar kullanabilmemizi, hem de çocuklara kolay zor kavramını verebilmeyi destekledi. Bu arada oyun iki haneli sayı okumayı da desteklemektedir. Alternatif olarak 10 ve 10'un, 100'e kadar katları da yapılabilir. 2. Dönem kartonların arkasına bunu hazırlamak da benim yapılacaklar listemde olsun ;)

İyi eğlenceler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder