ZEYNEP'İN GALERİSİ

23 Nisan 2018 Pazartesi

ACİL DURUM ORKESTRASI

Bu ne işe yarar? Merak ediyorsanız detaylarına bu yayından ulaşabilirsiniz.




Merhabalar,

Son keçe bükücü olarak yine iğne ipliğe sarılıp bir şeyler tasarladım. Öncesinde istediğim türde bir şeyler araştırmak için internete başvurdum. Ama bu sefer zihinlere kuvvet kendim tasarlamalıydım çünkü böyle bir şeye rastlamadım. İyi de oldu tam ihtiyacıma karşılık gelen bir ürün çıktı. Görünce manasız gelebilir ama bizim işimize yaradı. Bu oyuncağı sadece dışarı çıkınca kullanıyorum. Bir yüzünde vurunca ses çıkaran nesneler, diğer yüzünde ise sesini taklit edebileceğimiz hayvanlar var. Benim yavrucuğum doğduğundan beri seslere, şarkılara duyarlı. Ağladığında bir çubuk alıp evin içinde ses çıkararak onu susturabildik. Annemin buluşu bu yöntem çok işime yaradı. Bu oyuncağın temeli oldu diyebilirim. Şimdilerde ise hayvan seslerine meraklı. İkeadan aldığımız parmak kuklaları eline alıp yüzüme bakıyor "Bu ne?" dercesine. İşte tüm bunları harmanlayınca ortaya bu çıktı.
İlk önce orkestra yüzünü tasarladım. Gece gece evin içinde dolanıp ses çıkaracak malzemeler arandım. Poşet, kavonoz kapağı, tahta kaşık, çekmece içi bölümleyici, elma filesi, düğme, cırt cırt, dolap içine serilen dokulu plastik kaydırmaz örtü, metal dolap kulbu, fermuar. Bunlar benim seçtiğim malzemeler! Elimde bir çubuk deneye deneye "aaa bu iyiymiş" diyerek özenle seçtim hepsini:) Çok aşırı ses çıkarmamasına (sonuçta gezdiğiniz mekanda başkalarını da rahatsız etmemek lazım) ve zarar vermeyecek türde olmasına dikkat ettim.
Bebek arabasına bağlayabileceğim uzunlukta bir keçeye malzemeleri küçük keçeler ile dikerek sabitledim. Kavanoz kapağının içine 2 minik boncuk koydum. Elma filesinin altına poşet koydum.




Bebek arabasının saplarına bağlamak için sağlı sollu penye ip diktim. Malzemelere vurmak için bir tahta kaşığı delip ipe geçirdim ve keçeye sabitledim.

Zeminden biraz daha pay bırakarak başka bir keçe kestim. Buna da sesi taklit edilebilen hayvanları diktim. Sonra ikisini birbirine diktim. Bu sayfada yetişkin de aktif olmalı tabii. Hayvanların isimlerini söyleyecek, sesini çıkaracak biri lazım yoksa pek işe yaramaz. Bu sayfada Ali Baba'nın Çifliği tarzında bir şarkı ya da tekerleme de söyleyebilirsiniz







Zamanla üzerinde değişiklik yapmak gerekebilir tabi sıkılabilirler. Saklayıp bir süre sonra tekrar ortaya çıkarmak da alternatif  çözüm olabilir.

İyi eğlenceler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder