ZEYNEP'İN GALERİSİ

24 Mayıs 2018 Perşembe

BEBEKLERLE AKTİVİTELER


(0-3 YAŞ)

Bebeğim ile oynadığımız el yapımı oyunları görmek için bu yayını inceleyebilirsiniz.




Merhaba,

Bebeklerin çok yönlü gelişimi (bilişsel, motor, dil, sosyo-duygusal gelişimi) için satın alacağınız oyuncaklara alternatif oyunlar yapmak istiyorsanız tam da doğru yerdesiniz. Bu yayın uyguladıkça güncenlenecek yayınlardan olacak. Buradaki uygulamaların fikir anası ben değilim. İnternette oradan buradan bulduğum ve gördüğüm etkinlikleri elimdeki malzemelere ve bebeğimin yeterlilik düzeyine göre uygulamaktayım. Hepsinin bir arada olmasının siz ebevenylere faydalı olacağını düşündüm.
Paylaşmak güzeldir.




KURDELE ÇEKME:


11 aylıkken oynadığımız bu oyunun malzemeleri:ayakkabı kutusu ve farklı kalınlıkta/uzunlukta kurdeleler.
Önce tek kalın bir kurdele ile denemenizi tavsiye ederim. İlgisini çekiyorsa sayıyı arttırın. Bazen heyecanla uğraştığınız oyunlar hüsran olabilir. Bebeğiniz iki elleyip kenara atabilir.




DUYU POŞETLERİ



11 aydan itibaren uyguladık.
Detaylara aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:

http://kalemkagitmakas.blogspot.com.tr/2018/05/sensory-bag-duyu-poseti-ornekleri.html?m=1




YAPIŞKANLI ZEMİNDEN TOP ÇEKME



11.5 ayda uyguladık. Çok fazla oyalanmadı. Malzemeler: Koli bandı, havuz topları(bazı marketlerde ve oyuncakçılarda file ile satılmaktadır) koli bandı yerine yapışkanlı jelatin de kullanabilirsiniz.




HAREKETLİ YÜZ



11.5 ay. Aslında amacım ağız, burun, gözü tanısın ve göstersindi ama 1 yaşını tamamlamadan yapamadı. Hareketli bir oyuncak olduğu için ilgisini çekti. Yüzün üzerindeki her şey dönüyor.
Bunu kullanarak daha büyük çocuklara duyguları içeren basit bir hikaye anlatabilir ya da anlattırabilirsiniz.
Malzemeler: fotoblok karton, dokulu eva, maşa raptiye, yapıştırıcı.




PİPET ÇEKME



1 yaş. Çok basit bir oyundu daha erken de uygulayabilirmişiz. Ama ilk defa yapmanın hatrına birkaç tur oynadı :)
Malzemeler: Streçfilm(birkaç kat yapmanızı tavsiye ederim), pipet





ŞİŞEYE PİPET SOKMA



1 yaş. Burada minik şişe ve katlanmış pipetleri daha kolay kavrama açısından tercih ettim. Benim bebeğim başaramayınca sinirlenip ağlıyor. Bu noktada biraz dikkat etmek gerekli aşırı üstüne gitmek özgüvenini olmusuz etkileyebilirmiş. Ama hemen de pes etmesi iyi değil.
Bir küçük tavsiye: Siz bebeğinizi tanıyarak gerekli durumlarda onu teşvik etmeli ama aşırı zorlayıcı davranmaktan kaçınmalısınız. Bebeğinizi asla başkalarıyla kıyaslamayın. Kafanıza takılan bir şey olursa şöyle düşünün: Onu eninde sonunda yapacak. Öğrenmesi için acele etmeniz ve zorlamanız onu strese sokmak ve başarısızlık kaygısını kanırtmaktan başka bir işe yaramayacak.



YAPIŞTIRILMIŞ NESNELERİ ÇEKME:


1 yaş. Malzemeler: halkalar, pipetler, bant. Bu oyun epey oyalayıcı. Sonrasında mama sandalyesinde de oynadı.


AÇ KEDİ:


1 yaş. Bu oyunla önceki çalışmaların meyvesini yedik! Birkaç günde yaptığımız çalışmalarla tecrübelenmiş. Kendine güvenerek hiç sızlanmadan istekle tüm balıkları kediye yedirdi. Tavşan, köpek gibi versiyonları da yapılmış. Bizimki kedilere daha aşina olduğu için bunu hazırladım. Oyunla bebeğimi yalnız bırakmamayı tercih ediyorum. Çünkü minik balıkları bir süre sonra ağzına götürmeye çalıştı. Eva onun dişi ile koparabileceği yumuşaklıkta. Buna dikkat etmek gerekir. Klasik şekilli bultak oyuncağı ve bu oyundan gözlemim şu; benzer oyunların ilk aşaması daire deliğe nesne geçirmeymiş. Bunu en kolay yapabiliyor. Gittikçe daha zorlaştırılır; delik küçülebilir, atılan nesne daha ince ya da küçük olabilir, delik daha detaylı bir şekilde olabilir (en detaylısını yıldız şekli olarak düşünebiliriz).
Malzemeler: yapışkanlı eva, kalem, makas, kutu (ben evde kendinden delikli kapağı olan ikea kutusunu kullandım)

DOKU KUMAŞLARI



16 aylık olduğunda bebeğim saklanma oyunlatından hoşlanmaya başladı. Farklı dokularda kestiğim kumaş parçalarını yere dizdim. Bakmadığı bir zaman oyuncak plastik arıyı birinin altına sakladım. Uydurduğum bir şarkıyı söyleyerek bulması için oyuna dikkatini çektim.
"Sakladım arıyı. Nerede acaba? Bulamaz ki! Sakladım arıyı...." 
Ayrıca kumaşlara dokunmaktan da çok hoşlandı.

TUVALDE BOYA KARIŞIMI








1yaş sonrası uyguladığımız bu çalışma daha ileriki aylar için daha uygun olacaktır. 18 24 ay arası ve sonrası için daha ideal bir çalışma olduğunu düşünüyorum. Ben üzerinde streç film ile kuruttum. Kuruyunca boyaya yapıştı ve zor soyuldu. Çalışma sonrasında nazikçe çıkatıp öyle kurutmanızı tavsiye ederim.




BALIK TUTALIM




17 aylık olduğunda oynadığımız bu oyunun detaylarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:





YAPIŞKANLI ZEMİNE PONPONLU RESİM



18 ay civarı uyguladığımız bu çalışmada görüldüğü üzere yaş büyüdükçe yapışacak malzemeler küçülüyor. Yapışkanlı zemini koli bandını ters yapıştırarak oluşturdum. En son çevresini çerçeve şeklinde bantlayıp sağlamlaştırdım. Parmaklarıyla ponponları tutup, yapıştırıp, çıkarırken ince kas becerisi gelişsin. Renkli ponponlar sayesinde renk kavramını çalışmış olun. 


AÇIK HAVADA DOĞAL OYUNCAKLAR




20 Ay civarı oynadığımız bu oyunun detaylarına aşağıdaki linkten ulaşabşlirsiniz


PONPONLU BULTAK



22 Ay civarı oynadığımız bu oyuncağı siz de hazırlamak isterseniz aşağıdaki linke göz atın



AÇIK HAVA OYUNLARI

Havalar müsait oldukça bolbol dışarı çıkın. Açık hava hem size hem çocuğunuza iyi gelecek. Çarşı pazar gezerken size basit gelse de mümkün olduğunca her yeri tanıtın. Kasap, market, kitapçı, kırtasiye, garaj, benzin istasyonu, durak, trafik ışıkları, liman, gar, garaj, kuyumcu, manav... sizin için sıradan olan bir çok şey onun için bir keşif. Bu yerlere girince basitçe ne yapıldığını anlatın. Evinizin çocuk parkı varsa bu iyi bir şans. Eğer yoksa siz de basitçe sizin kontrolünüzde  oynayacağı alanlar yaratabilirsiniz.






BÖCEK AVCISI AKTARMA OYUNU






2,5 Yaş civarı oynadığımız bu oyunun malzemelerini duyu marketten aldım. Maşa, plastik böcekler ve kuru yapraklar ile bir karışım hazırladım. Böcek avcısı olduğunu söyledim ve sadece maşa ile böcekleri yakalamasını istedim. Çok eğlendi tavsiye ederim.


HAREKET PARKURU
Hareket seven çocukların kötü havalarda yüksek enerjisini salonda, koridorda hazırlayacağınız parkurlarda atmasını sağlayabilirsiniz. Bu parkurları resimlerle, çizgilerle, iplerle zenginleştirebilirsiniz.
Yere renkli elektrik bantlarıyla yollar çizip üzerinde yürümesini isteyebilirsiniz.
Üst üste minderler yığıp engeller oluşturabilirsiniz.
Belirli yüksekliklerde kurdelelerle hazırlayacağınız engellerin altından ya da üstünden geçmesini isteyebilirsiniz.
Sandalyelerden tünel oluşturabilirsiniz.




 İyi eğlenceler!
Bebeğinizin sağlık ve neşe ile büyümesini dilerim.
Sevgilerimle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder