ZEYNEP'İN GALERİSİ

21 Mart 2019 Perşembe

PONPONLU RENK BULMACASI

Minikler renk eşleştirmeyi bir de böyle denesinler.




Merhaba,

Şu minik ponponlar ne sevimli materyaller değil mi? Haydi ponponları kullanarak eğlenceli bir etkinlik yapalım. Bu etkinliğin mantığını instagramda montessori kulubu paylaşım sayfasında gördüm ve ben de denemek istedim. 22 aylık bir küçümenle denedik bu bulmacayı. Çok sevdi, tavsiye ederim. 


Renkleri öğretmek için, öğrendiklerini pekiştirmek için, parmaklarıyla toplama becerisini geliştirmek, minik kasları kuvvetlendirmek için siz de bu oyunu hazırlayabilirsiniz. Başta daha az sayıda delikle başlayıp (mesela ana renkler olan kırmızı, mavi,sarı), gittikçe delik sayısını arttırabilirsiniz. Daha yavaş bir öğrenme sağlamak istiyorsanız, tek renkte birçok ponpon kullanabilirsiniz. Mesela 5 tane kırmızı ponponu deliklere takmak gibi... Tabi resminizi de buna uygun kırmızılıkta hazırlamanız gerekir. Daha büyük yaş grupları için daha çok delikli, daha minik boydaki ponponları da kullanarak, hem boyutuna göre, hem rengine göre çılgın bir zorluk katabilirsiniz işe. Tabi onlara da daha detaylı, daha renkli ve belki büyük boy bir kartona resim hazırlamak iyi olacaktır. 
Önerilerden sonra sıra geldi kolları sıvamaya






Malzemeler
  • Zemin için karton (Ben çöpe gidecek bir koli kullandım ve renkler güzel çıksın diye üzerine beyaz kağıt yapıştırdım)
  • Kalem
  • Resim (Kendiniz çizebileceğiniz gibi istediğiniz bir boyama sayfasını çıktı da alabilirsiniz. Kendi yaptığım çalışmanın bir örneğini çıkarttım onu da kullanabilirsiniz. Sonuncu seçeneği tercih ederseniz sizde bana bir güzellik yapın @kalemkagitmakas etiketiyle bir selamı eksik etmeyin;) Boyut olarak A3 kağıda çıktı alıp çevresini kesebilirsiniz) 


  • Boya (Suluboya kullandım çevresine ve siyah tahta kalemi ile kontür geçtim)
  • Koli bandı (Uğraştığım şeylerin tekrar tekrar, tepe tepe kullanılmasını sevenlerdenim. Bu nedenle resmi boyadıktan sonra dayanıklı olsun diye koli bandı ile ciltledim) 
  • Ponponlar
Yazar burada dönüp bakınca malzeme listesinde etkinliği açıkladığını farkeder. Son olarak sadece delikleri açmak kalıyor onun için de
  • Maket bıçağı diyelim :) 

İyi eğlenceler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder