ZEYNEP'İN GALERİSİ

29 Ocak 2015 Perşembe

MIKNATISIM LABIRENTTE ILERLIYOR!

 Bu etkinliği mıknatısın çekim gücü ile ilgili çalışmalarınızda kullanabileceğiniz gibi, labirent çizgi çalışmaları öncesinde de uygulayabilirsiniz. Labirent çalışmalarına biraz eğlence katalım.



Merhaba,

Öncelikle labirentleri hazırlamakla işe başlayalım. Ben örnekteki labirentleri 6 yaş grubu öğrencilere uyguladım. Öncesinde labirent çalışmaları yaptığımız için karmaşık labirentler yapmayı tercih ettim. Siz de çalıştığınız gruba göre uygun seviyede labirentler hazırlayabilirsiniz. Basitten zora doğru hazırladığınız labirentleri aşamalı olarak (belirli zaman aralıklarla) kullanabilirsiniz.



  • Yapmak istediğimiz labirenti seçelim


  • Büyük boy kartonu ikiye ayıralım. Yarım Karton parçasına seçtiğimiz labirenti kurşun kalem (ve isterseniz cetvel) kullanarak çizelim.


  • Çizdiğiniz labirentin duvarlarına atacın geçmemesi için kalın bir malzeme yapıştırmalısınız. Ben kalın keçeleri şeritler halinde keserek çizgilerin üzerine yapıştırdım. Fakat uhu kullandığım için kokusu beni rahatsız etti. Şu anki aklım olsa yapışkanlı eva kullanırdım. Bu da size tavsiyem olsun :)
İŞLEM TAMAM!

Uygulama sırasında labirentlerin yanında, labirent sayısı kadar mıknatısa ve ataca ihtiyacınız olacak. 

Labirentleri uygularken önce siz model olmalısınız."Atacı labirentin girişine koyuyorum. Kartonun altından mıknatısla çekiyorum. Duvarlara çarpmamaya dikkat ederek atacı çıkışa doğru ilerletiyorum."  gibi cümlelerle nasıl yapıldığını gösterebilirsiniz. 
Labirentleri çocuk sayısına göre çoğaltmak gerekebilir. Ben çocukları 3'erli gruplara ayırdım. İki kişi labirent kartonunu tuttu diğer kişi mıknatısla atacı sürdü. Sonra görev değiştirdiler. 




İsterseniz labirentin başına ve sonuna resimler de koyabilirsiniz. Örneğin; labirentin başında bir muz ağacı, sonunda bir maymun, atacın üzerinde de minik bir muz. "Haydi muzu maymuna götürelim" yönergesiyle çalışmayı başlatabilirsiniz.

Çalışma sonrasında labirent çalışma sayfası uygulayabilirsiniz.



İyi çalışmalar!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder