ZEYNEP'İN GALERİSİ

22 Mayıs 2015 Cuma

KUTU KUTU MESLEKLER


Meslekleri öğrenirken parça-bütün, alt-orta-üst kavramlarını ve ilişki kurma becerisini destekleyecek bir oyun.




Oyunumuzun materyalleri 3 tane küp, 6 adet meslek resmi ve bu meslekler ile ilişkili resimli kartlar. İtiraf ediyorum malzemeleri hazırlamak çok zamanımı aldı! Tabi ben de sağlam olsun derdine düştüm bütün resimleri yapışkanlı jelatinle kapladım. Resimleri tek tek çizdim derken elbette hazırlaması kolay olmadı... Ama keyifli bir oyun olduğu için tavsiye ederim. Ayrıca bu mantıkta bir oyunun bir çok temaya uyarlanabileceğine de dikkatleri çekmek isterim.


Hazırlık Aşamasında Malzemeler
Kalem 
Kağıt
Makas
Kuruboya
Yapışkan
Yapışkanlı Jelatin
Büyük karton
Cetvel


Öncelikle 18 tane kenar uzunluğu 14 cm lik kare kağıtlar hazırladım. Üç tanesini alt alta koyarak seçtiğim bir mesleği çizdim. Ben doktor, mühendis, itfaiyeci, aşçı, astronot, postacı seçtim.tek tek çizimleri yaptıktan sonra kuru boyalar ile boyadım.













Resimleri sağlam olması için yapışkanlı jelatin ile kapladım. Kartondan ayrıt uzunluğu 14 cm olan üç adet açık küp şablonu hazırladım. Birinci küpe mesleklerin kafa resimlerini, ikinci küpe gövde resimlerini, üçüncü küpe ise bacak-ayak resimlerini yapıştırdım. Sonrasında küp şablonunu katlayıp üç boyutlu olacak şekilde yapıştırdım.




Küçük kağıtlara bu mesleklerle ilişki kurulacak resimler çizdim(cetvel,kask, iğne, stetoskop, tabak, tencere, ambulans, itfaiye aracı, yangın, mektup... gibi)










Oyunu Nasıl Oynadık?


Sıradaki öğrenci gözlerini kapatıp bir kart çeker. Kartataki resim ile ilişkili mesleği tahmin eder.






Küplerdeki uygun yüzeyleri bulur





Alt, orta ve üst parçaları yerleştirir.















KİTAP TAVSİYESİ





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder