ZEYNEP'İN GALERİSİ

24 Mayıs 2015 Pazar

YEMEK AVCILARI

Oltalarını kapan miniklere RASTGELE! Mıknatısın çekim gücünden yararlandığımız bu oyunda sağlıklı-sağlıksız yiyecekleri çalışıyoruz.





Obezitenin giderek yaygınlaştığı, fastfood yiyeceklerin daha çok talep gördüğü şu zamanlarda sağlıklı beslenmenin önemini çocuklara anlatmaya daha da ihtiyaç duyuyoruz. Gözlemlerime göre çocuklar sağlıklı ve sağlıksız yiyecekleri ayırt etmekte zorlanmıyorlar. Ancak ifadelerinden ve bakışlarından yakaladığım ipuçlarına göre sağlıksız yiyecekler en sevdikleri... Bu noktada ailelerimize büyük iş düşüyor. Çocukları ödüllendirmek, doğum günü kutlamaları için fastfood restoranlarını tercih etmek, bu mekanların cazibesini arttırmaktadır. Bu konuda daha sağlıklı alternatifler seçilmelidir. Sağlıklı ve çocukların da seveceği eğlenceli, lezzetli sunumlar hazırlamak iyi çözüm olabilir. Sağlıksız yiyeceklerin neden sağlıksız olduğunu kanıtlarıyla anlatmak da etkili bir yoldur.
Bu konuda 2013-2014 eğitim öğretim yılında, Banvit sponsorluğunda, okulumuz ücretsiz bir çocuk oyununu izlemek üzere tiyatroya gezi düzenlemişti. Küçük Denge Dünyası isimli çocuk tiyatrosu bence çok etkileyici ve faydalı bir oyundu.

Detaylı bilgiye şu linkten ulaşabilirsiniz

http://www.banvit.com/etk_banvitCocukOyunu.aspx


Gelelim oyunumuza...

Malzemeler
Kalem
Kağıt
Makas
Yapışkanlı ve yapışkansız eva
Demir ataç
Rafya
Mıknatıs
Olta için kalın, sağlam bir çubuk
2 adet kutu




Evalar ile sağlıklı ve sağlıksız yiyeceklere örnek olabilecek modeller hazırladım. Ben bunları kafadan çizdim ve kestim. İnternetten boyama sayfaları çıktıları alıp, kalıp hazırlamak da alternatif olabilir.




Kutulara sağlıklı ve sağlıksız kavramını sembolize edecek üzgün-mutlu yüz resimleri yapıştırdım.



Olta olarak kullanacağımız oklavanın bir ucuna rafya ile mıknatıs bağladım.



Tüm eva yiyeceklere demir mıknatıs taktım. Bu sırada yiyeceklerin isimlerini ve sağlıklı-sağlıksız özelliğini söyledik.

Sırası gelen öğrenci oltasını aldı. Yemeklerden bir tanesini oltası ile yakaladı ve uygun kutuya koydu.






Böylece tüm yiyecekleri iki özelliğe göre gruplamış olduk.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder