ZEYNEP'İN GALERİSİ

15 Ağustos 2016 Pazartesi

ACEMİ TERZİ

Dikkat bu bir plaj çantası denemesidir.
Siz de kendi plaj çantanızı hazırlamak isterseniz detayları bu yayından inceleyebilirsiniz.





Dikiş makinemde biraz pratik yapma isteğim alevlenmişken epeydir ihtiyacım olan bir plaj çantası dikmeye niyetlendim. Dikiş konusunda bana bir çok şey öğreten Yasemin ile Kadıköy'de birlikte bu kumaşları seçtik:


Fotoğraftaki turuncu olan ince keçe. Diğerlerinin yanında rengi biraz alakasız görünüyor. Evde vardı çantanın içine konulacak sert tutsun diye, görünmeyeceğinden rengi çok da önemli değil. 

Öncelikle ince keçeyi çanta yapmak istediğim boyutlara göre ayarladım. Ortadan ikiye kesmek yok. Açık formda düşünelim. 
Su yeşili kumaş ile keçenin iki tarafını kaplayacak şekilde önce teyelledim, sonra diktim.


Dış kısımdaki cep görüntüsünü vermek için renkli kumaşı fotoğraftaki gibi katlayarak teyelledim:


Fotoğrafta su yeşili kumaş ikiye katlanmış duruyor. Desenli ise henüz katlanmamış. 

Teyellemeler tamamlandıktan sonra makinede diktim.


Çantanın bir tarafında iki cep olması için desenli kumaşın ortasına dikiş attım. Diğer taraf için daha büyük bir cep olması için dikiş atmadım.


Bu işlemler sonrasında büyük dikdörtgen parçayı ikiye katladım. Sıra yanlarını dikmeye geldi. Ancak çok kalın olduğu için bu kısımları elimle diktim:


Dikiş ipliklerinin görünmemesi için olabildiğince küçük aralıklı batırışlar yaptım.   

Köşeleri şu şekilde diktim:


Sonra duruşu hoşuma gitmedi içe katlayıp birkaç dikiş attım:


Sonra fermuarını diktim. Çift taraftan da açılabilen fermuar almıştım:


Askıları için kot kumaşı kullandım. Eskiyen ve şorta dönüştürülen pantolonların artık kumaşlarından... İstediğim kalınlıkta ve uzunlukta bir askı için kalıp belirledim. Bir paçadan 4 uzun dikdörtgen kestim. Bunların hepsinden bir askı çıktı. Önce ikişer ikiler uc uca ekledim. Sonra bu parçarın tersleri görünecek şekilde koyup 3  kenarından diktim. Bir kısa kenarı ters çevirebilmek için dikmedim. 



Bir çubuk yardımıyla yüzünü çevirdim ve açık kalan ucu da diktim:


İki sapı da hazırlayınca çantaya diktim. Sapları dikerken köşegenleri görünen bir dikdörtgen yaptım:




Son olarak büyük cebe sarkmaması için bir cırt cırt ekledim:


Ve çantamız hazııır!

Mutlu tatiller...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder