ZEYNEP'İN GALERİSİ

17 Kasım 2016 Perşembe

ABiDiN DiNO'YU TANIYORUM

Sanat köşemize Abidin Dino'yu tanıyarak başladık. Neler yaptık merak ediyorsanız bu yayına göz atabilirsiniz.



Biraz internet araştırması yaparak. Abidin Dino'yu öğrencilere tanıtacak kısa bir slayt hazırladım. Önce bu slayt üzerinden anlatım yaptım. Son kısımdaki resimleri öğrencilere sorarak yorumlamalarını istedim. Parmak figürlerinden yapılmış eserleri nelere benzettiklerini söylediler. Neler çıktı neler; dinozor, mağara, örümcek, karınca, pire, gül, lale,futbol sahası... Çiçekli eserlerde de hangi çiçeklere benzettiklerini söylediler.

Slaytı yükleyemediğim için fotoğraflarını paylaşayım: 















Abidin Dino'nun eserlerinde el ve parmak figürünü çok kullanmasından esinlendik. Çocuklara 3 farklı uzunlukta çıktı alınıp kesilmiş parmak boyamalarını dağıttım.




Bu parmakları boylarına göre sıraya dizmelerini istedim.



Masalardaki tüm kağıtlar bitene kadar sıralama çalışması yaptılar. 

Bu parmaklarla ya bir çiçek ya da istedikleri bambaşka bir şey tasarlamalarını söyledim. Önce karar vermelerini ve sonra yapıştırmaya başlamalarını istedim. 




Yapıştırma işlemini bitiren pastel boyasını alarak resmini renklendirdi ve tamamlayıcı çizimler yaptı. Ortaya güzel şeyler çıktı!



Çiçek ve hayalet


Çiçekler


Çiçeğin açması.


Roket


Roket


Ateş atan çiçek

Kar taneleri altında çiçekler

Taç


Bir çocuk oyun parkında merdivenlerden çıkmış kaydıraktan kayacak.


2 yorum:

  1. Zeynep Hanım Merhaba,
    Çalışmanız çok güzel olmuş. Çocuklar inanılmaz yaratıcılar. Başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Çok teşekkür ederim. Özgün ürünler çıkan çalışmaları ben de çok seviyorum. Sevgilerimle...

      Sil