ZEYNEP'İN GALERİSİ

18 Kasım 2016 Cuma

HATIRLA BAKALIM

Hafızaları ve dikkati güçlendirecek yarışmalı bu oyunla gününüze heyecan katın...




Malzemeler

Şifre Kartları




Sembol Kartları: Her sembolü çevresinden keserek iki takım hazırladım.




Oyun Düzeni

Öğrencileri güç dengesine dikkat ederek iki gruba ayırdım. Karşılıklı olarak sandalyelerine oturdular.


Başlangıç noktasına ters şekilde ayaklı tahta koydum. Bu tahtaya her turda bir şifre kartı astım.

Varış noktasına arkalı önlü bir tahtayı yan duracak şekilde koydum. Tahtanın yanındaki masanın ortasına kutular ile yarışmacıların birbirlerini görmemeleri için duvar oluşturdum. Masanın her iki bölümüne de görünür şekilde sembol kartlarını dizdim. Başlangıçta tüm sembol kartlarını öğrencilere göstererek ne olduğunu söylemelerini istedim. Tüm şifreler 6 haneli olduğu için her iki oyuncunun varış noktasındaki tahtasına 6 tane hamur yapışkan yapıştırdım.





Oyun Kuralları

Yarışmalı oyun başlangıcında kısa bir konuşma yapılarak öğrencilerin duygularını kontrol edebilme becerileri desteklenir: "Yarışma yapacağız. Hepimiz yarışmayı kazanmak isteriz. Ancak sonunda sadece bir takım kazanacak. Burada önemli olan yarışmadaki kurallara uyarak ve eğlenerek yarışmaya katılmak. Yarışma sonunda kaybedersek üzülmeyelim. Eğlenmeye bakalım" 

İki yarışmacı başlangıç noktasına gelir.



El sıkışarak birbirlerine "iyi şans" dilerler.


Öğretmen şifreyi ters tahtaya asar.

Öğretmen "1 2 3 Başla!" diyerek yarışı başlatır. Öğrenciler hızla şifreye bakarlar, koşarak varış tahtasına giderler.

Öğrenciler varış noktasınadaki hamur yapışkanlara birer birer sembol kartlarını yapıştırırlar.


Bir tane yapıştıran koşarak şifre kartına gidip sıradaki sembole bakar. Koşarak sıradaki sembolü yapıştırır. Tüm sembolleri sırasına göre yapıştırana kadar oyun bu şekilde devam eder.


Tüm sembollerini yapıştırıp şifreyi oluşturan el kaldırır.

Mutlaka diğer yarışmacının da oyunu tamamlaması beklenir. 

Her ikisi de tamamlayınca öğretmen şifreyi göstererek okur. Yarışmacılar kontrol eder. Yanlış yapan varsa düzeltir. Her iki yarışmacı da çaba gösterdiği için alkışlanır. En doğru ve önce bitiren yarışmacının takımına bir puan yazılır. 
Tüm yarışmacılar yarıştıktan sonra puanlar sayılarak en çok puan alan kazanan olarak belirlenir.

Not: Oyun ilk kez oynatıldığı için öğrenciler sembol kartlarını birer birer yapıştırmaktadır. İlerleyen günlerde oyun bir kaç sefer daha oynatılırsa öğrenciler yarışmada taktik geliştirerek daha fazla sembolü akıllarında tutabilir ve hızla sembollerini yapıştırabilir.


İyi Eğlenceler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder