ZEYNEP'İN GALERİSİ

25 Nisan 2019 Perşembe

RESİMLİ MEKTUP

Çocuklarla okuyacağınız bu resimli mektupla hem eğlenin hem dikkatleri gelişsin.






Merhaba,

Her ne kadar günümüzde gelişen teknolojiyle birlikte mektuplaşma eski önemini yitirmişse de bir teknik olarak kullanmak güzel oluyor. 

Aslında bu çalışmayı tasarlarken ilk amacım çocukların odaklanarak hikayeyi yalnızca dinlemeleri ve hayvanların geçtiği yerlerde seslerini çıkarmalarıydı. Bu nedenle bir köyü betimleyen bu mektupta adı geçen hayvanlar büyük çoğunlukla seslerini çıkarabileceğiniz türler. Bu çalışma ses etkinliklerinin bir parçası olarak da planlanabilir. 

Etkinliğin 2 yaştan ilkokul 1.sınıfa kadar uygulanabilirliği var. Tabi en miniklere dümdüz mektubu okumalısınız onlar size hayvanları bulup vermeli. Yaş grubu ilerledikçe daha zorlaştırılmalıdır.


İki A3 kağıdı birbirine ekleyerek büyük bir mektup kağıdı oluşturdum. Tüm çocukların görebilmesi için. Bu beyaz bir fon kartonu da olabilir. Tabiki yazılar da kağıda yaraşacak büyüklükte olmalı. Ben sarı ile satır çizgileri de çizdim. 

Mektup bana eski bir öğrencimden gelmiş. Gittiği köyde geçirdiği zamanları yazmış. Ama öğrencim bana bir sürpriz hazırlamış mektubunda. Mektubu bultak oyunu gibi delikli! Parçaları yerleştirmek için çocukların yardımını istiyorum. Boşluklara uygun resimleri birlikte bulacağız. 

Temelinde "boşluk doldurma" olan bu etkinlik ile ilerine gireceği birçok sınavın zeminine tatlı bir dokunuş yapıyoruz:)

Mektubu hayvan isimlerinin olduğu yerlere büyük boşluk bırakarak yazdım. Sonra o kısımlara makasla keserek delik açtım. Okul öncesi dönemde boşluk doldurma çalışmalarını okurken ilk çalışmalarda bir sıkıntı oluyor. Belki bunu gerçekten boşluk olarak görmeleri etkinliği daha akıcı hale getirir.


Ardından parçaları hazırladım.Boyutlarının tam oturmasına gerek yok. Bunları hamur yapıştırıcı ile de takabilirsiniz.



Mektup çocuklarla tamamlanınca ufak bir rahatlama drama oyunu ile bir kez daha mektubu okuyabilirsiniz. Mümkünse çocuklardan sırtüstü uzanıp gözlerini kapatmalarını isteyin ya da rahat hissedecekleri bir şekilde mektupta okuduklarınızı hayal etmelerini isteyin. Mektubu okuyacağınızı ve ismi geçen hayvanları okuduğunuzda çıkardıkları sesleri taklit etmelerini isteyin. Tabi mektubu yavaş tempoda okumalısınız, hatta hayvan olan kısımlarda 4sn kadar beklemelisiniz.

Malzemeleri kalem, kağıt, makas olan bu çalışmanın kalan dökümanları da şöyle:

Sevgili Öğretmenim, 

Size bu mektubu annem, babam ve kardeşimle geldiğimiz köyümüzden yazıyorum. Burası çok şirin bir yer. Her yer yemyeşil. Bahçelerde rengarenk çiçekler var. ARILAR, kelebekler hatta yusufçuklar uçuşuyor etrafta. Sabahları bahçedeki kırmızı ibikli,siyah HOROZUN sesiyle uyanıyorum. Kahvaltımızı yaparken açık pencereden gelen KUŞ cıvıltısı sanki bir müzik gibi. Kahvaltı demişken buradaki yiyecekler çok taze. İNEKTEN süt sağmayı denedim. TAVUKLARIN yumurtalarını topladım. Bahçeden taze sebze ve meyveler kopardım. ÖRDEKLERE yem verdim. Yakınlarda bir göl var oraya piknik yapmaya gidiyoruz. Gölün üzerinde nilüfer çiçekleri yüzüyor. Çok güzeller. Geniş yapraklarında KURBAĞALAR oluyor. Ben yanlarına gidince "cup" diye suya dalıyorlar. Geçenlerde ilk defa yeşil,uzun bir YILAN gördüm.Kaldığımız yerin KÖPEĞİ kuyruğunu telaşla sallayınca farkettik. Nasıl da kıvrıla kıvrıla hareket ediyormuş. Burada da bir KEDİM oldu. Bembeyaz tüyleri var, pamuk gibi.
Siz de gelip burayı görmelisiniz. Çok güzel bir yer. En kısa zamanda görüşmek üzere. 
Sevgiler

DENİZ



Üzerine tıklayarak çıktı alabilirsiniz.

Şu da bonusu olsun.


Seslerin yazılı olduğu konuşma balonlarını çocuklara okuyarak gösterin. Çevresinden keserek her öğrenciye bir balon dağıtın. Kağıda yapıştırsınlar ve sesin nereden geldiğinin resmini yapsınlar. Bu sonuncu çalışmayı yaptırırsanız instagramda @kalemkagitmakas etiketiyle paylaşırsanız mutlu olurum, neler çıkabileceğini merak ediyorum.

Sevgiler ♡

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder