ZEYNEP'İN GALERİSİ

1 Haziran 2019 Cumartesi

KORKULUK YAPALIM

Korkutma garantisi veremeyeceğim bu sevimli korkuluk okul, yazlık, ev, kafe bahçelerinize çok yakışacak!
















Merhaba,

Önceden de bir kaç kez deneme fırsatım olan korkuluk yapımıyla yayındayım. Malzemeler çoğunlukla doğadan, yapması sizden.

Malzemeler
  • Ana gövde için 2 adet sopa (yaklaşık ölçüler 175cm ve 80cm) Bu ölçüleri yapacapınız alana göre deneyerek ayarlamanız daha iyi olacaktır. Bir sefer yaptığımda ahşap paspas sopalarının boylarını ayarlatıp, birbirine çaktırmıştım. Bu da bir tercih olabilir. Büyük şehirde ne yazık ki doğal malzeme bulmak zor oluyor...
  • Koli bandı
  • Uzun kurumuş otlar. Biz bahçelerden köküyle yolup kuruttuk. Özellikle tarım ile uğraşan yakınlarınız varsa onlar bu otlardan kurtulmak istediklerinden severek size vereceklerdir. İlkbahar bulmak içn ideal mevsimdir. Yine bu zamanlarda budama yapıldığından sağda solda ince dal yığınları görebilirsiniz onlarla da yapabilirsiniz.
  • Doğal ip
  • Yastık astar kılıfı
  • İğne iplik
  • Elyaf
  • Siyah kumaş boyası, ince fırça
  • Eski gömlek. Bahçıvan kıyafeti de çok güzel oluyor. Yamalar da ekleyebilirsiniz.
  • Hasır şapka
  • Burnu için palyaço burunlarının yarısı. Buna alternatif büyük ponpon hazırlayabilirsiniz, düğme yapıştırabilirsiniz, keçe yapıştırabilirainiz. Bir kumaş top hazırlayıp dikebilirsiniz. 


Fotoğraftaki gibi bir oranda iki ana sopayı birbirine bantladım.


Kollarını otlarla kapladım.



Belirli aralıklarla bağladım.



Aynı şekilde gövdesini de bağladım.



Şimdi yakışıklı yapma zamanı. Gömleğini giydirdim.



Sıra kafasında yastığın içini elyafla doldurup boynuna bağladım.



Güzel bir yuvarlak elde etmek için iki yanından geriye doğru ufak pay katlayarak diktim.




Kumaş boyası ile kaş, göz ve ağız çizdim.



İkiye kesilmiş palyaço burnunu yapıştırdım.



Kafaya biraz ottan saç yapıp, hasır şapkayı da taktık mı, tamamdır!


Şimdi bir isim bulmak gerekecek kendisine ve polen tozları azalınca bahçede güzel bir yer...

Bunlarda geçmiş yılardan kalan fotoğraflar:



Okul bahçesine hazırlayıp isim koyup sonra da resmini yapmıştık. Ağaç dallarına mandallayıp sergilemiştik.



Çalışmadan etkilenen çocuklar serbest zamanda sanat merkezinde ara ara korkuluk resmi yapmıştı.


Not: Okul bahçesine yapmanın dezavantajı, çıkış zamanında korkuluk bozulmuştu. Bu nedenle çocukların erişemeyeceği bir yere kurmanız gerekebilir. 


SEVGİLERİMLE♡

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder