ZEYNEP'İN GALERİSİ

20 Aralık 2019 Cuma

FİLOZOF KUKLALAR


Çocuklarla felsefe yaparken kullanmak üzere tasarlanan parmak kuklalarının detaylarını görmek için bu yayına göz atabilirsiniz.




Merhaba, 

Daha önceden de yayınlarımda bahsettiğim, çocuklarla felsefe yapma konusunda farkındalığımı arttıran ve atölyelerini izleme fırsatı yakaladığım değerli Ceylan Uslu için hazırladım bu kuklaları. Belki sizler de faydalanırsınız diye buradan da paylaşıyorum. 

Yurtdışından alışveriş yapacağınız sanal mağazalarda bu kuklaların hazırlarına da ulaşabilirsiniz. İnternette "philosophy finger puppets" yazarak araştırabilirsiniz.

Bu setin içinde ne var, diyecek olursanız. Platon, Kant, baykuş (bilgelikten ötürü felsefenin sembolü sayılıyormuş) ve bir marakas (benim katıldığım atölyede söz sırası olan kişilerin belli olması ve atölye başlangıcını bildirmek için marakas kullanılıyordu) bulunmakta. 


Genel olarak yorum yapmam gerekirse, insan kuklası hazırlamanın çok zor olduğunu tecrübe ettim. Tiftik keçeleri iğne kullanarak ve ıslatarak birbirine sabitledikleri bir teknik var. Bu teknikle bu kuklaların çok daha başarılı olabileceğini düşünüyorum. Ama sağlam olur mu emin değilim. Ben henüz o tekniği bilmiyorum. Dilerim bir gün öğrenirim ve sizlerle paylaşırım. Platon biraz ak sakallı dedeye benzedi kabul ediyorum...

Birkaç detay da yazayım. Beyaz saçı pazardan aldığım pelüş bir tokayı söküp yaptım. Çok tüy yaptı ağıza, burna kaçma riski var. Gri saçı yünden yaptım. Oyuncak bebek kafasındaki saç mantığında kafasına (saçların başlangıç yerlerine) diktim. Sonra arkadan atkuyruğu stilinde topladım. Kant'ın gömleği fırfırlı kurdeleden. Diğer her şeyi keçeden hazırladım. Çantasında tabi kumaş, cırtcırt ve biye de kullandım.















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder