ZEYNEP'İN GALERİSİ

18 Ocak 2015 Pazar

TATMA TESTI

Tatlı, tuzlu, acı, ekşi tatları hissedebilmemiz için dilimizi kullanırız. Dil, bizim tat alma duyu organımızdır. Şimdi dilimizi çalıştıracak bir etkinlik yapacağız.





Bu çalışmada tat türlerine birer örnek olacak şekilde yiyecekler seçtim. Miniklere acıyı tattırmaya gönlüm razı olmadığı için acıyı eledim… (36-48 Aylık çocuklara uygulanmıştır)

  • Tatlı: çikolata
  • Tuzlu: Fıstık
  • Ekşi: Limon


Bu yiyeceklere göre bir tat testi hazırladım. Testte her yiyeceğin tadına bakıp hissettiğine göre tercihini işaretlemesi gerekiyor. Mutlu yüz=beğendim, üzgün yüz=beğenmedim, ortadaki yüz=kararsızım demek oluyor.

Ben tüm yiyecekleri aynı anda verdim. Önce tadına bakıp sonra işaretleme yaparken işler biraz karıştı. Tavsiyem adım adım gitmek. Tüm yiyecekleri aynı zamanda vermeyin ya da önce tüm yiyecekleri tatsınlar sohbet edin, sonra testi uygulayın. 
Bu çalışmada ekşiyi deneyen suratları görünce insanı bir tebessüm alıyor…

En son aşamada çocuklar tadını en çok beğendikleri yiyeceği işaretlediler.

Dilimizde tatları alırken ekşiyi, tuzluyu, tatlıyı, acıyı hissetmeye yarayan yerler var. Şimdi bunları dil haritası üzerinde çalışalım…




Fotoğrafta görüldüğü üzere A4 boyutunda tat alma bölgeleri belirlenmiş bir dil haritası hazırladım. (Resimleri internetten bulabilirsiniz). 

Öğretmen tat alma bölgelerini tanıtır. Seçtiği öğrenciler o tada ait resmi bulup yapıştırır. Tüm tatlar yapıştırılınca sınıfın duvarında sergilenebilir.





BU AĞIZLAR KİMİN?




Bu çalışma ile komik suratlar yaratabilirsiniz.
Önceden farklı formlarda ağızlar hazırladım. Küçük gruplarla bu kafaları oluşturmak için adım adım gitmek önemli... Çocuklar pastel boyalarıyla önce suratlar için kafa çizdiler. Sonra istedikleri bir renkle kafaları boyadılar. Kollarını, bacaklarını, saçlarını tamamladılar. Ardından ağızlarını yapıştırdılar. O sıralar 3 rakamını çalıştığımız için komik suratımızı 3 gözlü yapmaya karar verdik.

??????????????????????????????????????????????????????????????????

ŞU SORULARLA ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİREBİLİRSİNİZ:

-          Dilimizle hangi tatları hissettik?
-          En sevmediğin tat nedir?
-          Dünyadaki her şey tatlı olsaydı nasıl olurdu?

??????????????????????????????????????????????????????????????????




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder