ZEYNEP'İN GALERİSİ

20 Ocak 2015 Salı

GOZUMUZ BU ETKINLIKLERIN UZERINDE!

Bu yayında göz ve görme duyusuyla ilgili çeşitli çalışma örneklerini bulabilirsiniz.





“Gözlerimizle çevremizdeki eşyaları, insanları, hayvanları, bitkileri, renkleri ve daha birçok şeyi görebiliriz. Tabi gözlerimizin görebilmesi için aydınlık olması gerekir. Karanlık bir yerde çevremizdekileri görebilmek zordur. Fener, mum gibi ışık çıkaran bir alete ihtiyaç duyarız…” gibi bir anlatımla gözlerimiz ve görme duyumuz hakkında sohbet ederek çalışmalarınıza giriş yapabilirsiniz.

Şimdi bir göz egzersizi/sporu/oyunu yapalım
 (model olmanız önemlidir)

  • Gözlerimle yukarı bakıyorum



  • Gözlerimle aşağı bakıyorum



  • Gözlerimle sağa bakıyorum


  • Gözlerimle sola bakıyorum.



  • Gözlerimle karşıya bakıyorum

  • Gözlerimle daire çiziyorum


  • Gözlerimi sımsıkı kapatıyorum. Sıkı sıkı sıkı sıkı!
  • Gözlerimi kocaman açıyorum. Aç aç aç aç!
  • Şimdi ellerimi birbirine sürtüyorum. Hızlı hızlı hızlı! (Avuç içleri birbirine değecek şekilde)
  • Gözlerime kapatıyorum ( Isınan elleri gözlere kapatın. Bir iki kez yapınız)


OYNAYAN GÖZLÜ MINIONLAR


PARÇALAR

  • 1 Adet sarı gövde
  • 1 Adet mavi kıyafet
  • 1 Adet beyaz büyük daire
  • 1 Adet beyaz siyah çember (daire üzerini kapatacak)
  • 1 Adet ince uzun dikdörtgen asetat (Tam ortasına siyah CD kalemi ile daire çiziniz)


YAPILIŞI

Önce sarı ve mavi parçaları dağıtınız. Çocuklar mavi parçaları tam altına gelecek şekilde yapıştırsınlar.

Sonra beyaz daireyi dağıtınız.  Kıyafetin üst kısmına beyaz daireyi yapıştırsınlar.
Çemberleri dağıtınız. Çemberin yalnızca üst ve alt kısmına yapıştırıcı sürüp (Tamamına sürülmemelidir) beyaz dairenin üstüne denk gelecek şekilde yapıştırsınlar. Arada yapıştırıcı olmayan boşluktan asetatı geçiriniz. Asetatı oynattıkça minionların gözleri de oynayacaktır.







GÜÇLÜ GÖZLERİMLE HER ŞEYİ GÖREBİLİRİM!


Bu oyun çocukların görme duyusunu kullanırken dikkat etme becerini de geliştirebilecekleri bir oyundur. Büyük boy beyaz kartona kalın tahta kalemlerle aklıma gelen basit şekilleri çizdim. Çalıştığınız öğrenci grubuna göre bu şekilleri daha karmaşık ya da daha seyrek yapabilirsiniz. Bu resimlerin aynılarını dosya kağıdına kopyaladım. Kenarlarından keserek bir kutuya koydum.

1.       Sırası gelen öğrenci gözlerini kapatır, kutudan bir resim çeker.


2.       Seçtiği resmi inceler ve arkadaşlarına gösterir.



3.       Karton üzerinde aynısını bulur.



4.       Bulduğu resmi boyar.




CANAVARIN GÖZÜNÜ TAK




Büyük boy kartona bir canavar hazırladım. Beyaz evaya dev bir göz yaptım. Gözün arkasına koli bandını kıvırıp yapıştırdım. Bandın yapışkan özelliğinizi azaltmanızı öneririm. Yoksa tak çıkar yaparken canavarlı kartonu yırtabilir. Birkaç kez kıyafetinize yapıştırıp çıkarmak yapışkan özelliğini azaltır.

OYUNU NASIL OYNADIK?

1.       Seçilen öğrenci canavara belirli bir uzaklıkta durur ve gözleri delikleri olmayan bir maske ile kapanır. (Gözlerini kapamak istemeyen öğrenciler zorlanmamalıdır.) Öğrenci canavara kadar yürür.
2.       Canavara ulaşınca canavarın gözünü yapıştırır.
3.       Öğrenci göz bandını çıkarır. Doğru yere denk getirip getiremediğini kontrol eder. Oyuna katılan öğrenci alkışlanır.








ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRELİM:

  • Sınıfın göz rengi grafiğini hazırlayabilirsiniz. Her öğrenci kendi göz rengine uygun olan alana işaret koyar. Grafik üzerinden değerlendirmeler yapılabilir.
  • Gözlerimiz kapalıyken bir iş yapmaya çalışsak neler olur?
  • Hangi işleri yaparken gözlerimizi çok kullanırız? (Müzik dinlerken/sakız çiğnerken/annemizin pişirdiği keki koklarken/kitap okurken)
  • Göz sağlığımıza dikkat etmek için neler yapmalıyız?
  • Etkinliklere katılırken neler hissettiniz?

🌹



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder