ZEYNEP'İN GALERİSİ

17 Ağustos 2015 Pazartesi

KiTAPLARI GiYDiRMEK

Siz de çantanızdaki kitabın kapağının taşınırken kıvrılıp bükülmesinden hoşlanmıyorsanız, denemeye değer...




Malzemeler

  • Renkli ince keçeler ( Kitap ölçünüze ve süsleme motifinize göre ebat ve renk seçimi yapabilirsiniz)
  • Makas
  • Cetvel
  • Dikiş iğnesi
  • Toplu iğne
  • İp
  • Silikon tabancası ve silikon

Kitabımı kaplayacağım keçeyi çalışma masama koydum. Üzerine kitabımı iki kapağıda keçeye değecek şekilde yerleştirdim. Uzun kenarlardan taklaşık 1'er cm kısa kenarlardan ise yaklaşık 3'er cm pay bırakarak işaretlemeler yaptım ve keçeyi kestim.



Keçenin kısa kenarlarını kitabı tam saracak şekilde katladım ve kaymaması için her iki katlı tarafı da iğneledim.


Keçeye uygun iplikle aşağıdaki resimde x işareti olan yerleri diktim.








Bu iş sonrasında kıvrım yerlerine giren sayfaların kitabı açıp kaparken çıkmasını engellemek için arka kapak tarafına sabitleyici bir parça daha yaptım. Bunun için yaklaşık 2,5 cm genişliğinde bir parça kestim.



İşaretli yerlerden arka kapağın iç kısmına iğneleyerek sabitledim. Sonra da işaretli yerlerden diktim.




Şimdi işin süslü kısmına geldi. Kapağın üzerinde nasıl süslemeler olsun? Ben daha önceden pastel boyalarımla yaptığım bir resmimi seçtim. Bu konuda internetten bir araştırma yapabilirsiniz. Ben modelimi hazırlarken parçaları gelişigüzel kestim. Bu konuda düzgün kesmekle ilgili endişeleriniz varsa kağıtlardan parçaların kalıbını hazırlayabilirsiniz. Bu kalıpları kurşun kalem ile çizebilir sonra parçaları kesebilirsiniz.

Bu işlerde parçaları yapıştırmayı mümkün oldukça tercih etmiyorum. Dikiş daha sağlam geliyor bana. Eğer dikiş sevmiyorsanız tüm parçaları silikon ile yapıştırabilirsiniz.



Motifin detaylarını dikerek tek parça haline getirmeye, tek parçayı kapağa silikonlamaya karar verdim. Ancak parçalar fazla olduğu için üstten başlayarak çok az miktarda silikon kullanarak parçaları birbirine yapıştırarak sabitledim ve sonra uygun renklerde ipler kullanarak diktim.




Ve sonuç...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder