ZEYNEP'İN GALERİSİ

19 Ağustos 2015 Çarşamba

SAKSI DEGiLiM BEN!


Sizin de evinizde kocaman plastik saksılar varsa. Onlar için bir güzellik yapabilirsiniz! Yoğun miktarda dikiş gerektirir...




Malzemeler

  • Evinizin dekoruna uygun seçeceğiniz renkte keçeler (ince)
  • Seçtiğiniz keçelere uygun dikiş iplikleri
  • Dikiş iğnesi
  • Makas



Saksımın boyutuna uygun, çevresini saracak ebatlarda bir dikdörtgen parça(92×20) ve altına dikmek üzere yeterli büyüklükte daire bir parça (çapı 9cm) kestim.



Dikdörtgeni küçük kareler ile kaplamak için gerekli ölçüyü hesaplayıp seçtiğim renkte keçelerden minik kareler (5x5) kestim. Küçük kare motifleri hazırlamak için 2 adet parça kullandım. Kareler için gri,kahverengi, beyaz, siyah keçe kullandım. Elimdeki keçelerin miktarı aynı olmadığı için benim renkli kare parçalarım çok da eşit sayıda olmamış olabilir. Ancak şöyle bir hesap yaparsam her renkten 36'şar adet kare kesilebilir.



Küçük parçaları yukarıdaki fotoda olduğu formu alacak şekilde diktim.


1. Kare parçayı köşesinden bir miktar katladım ve diktim


2. Aynı renk kare parçanın üzerine koydum. Üst üste gelen iki kenarını diktim.


Tüm parçaları dikince, küçük kareleri saksının çevresini saracak büyük dikdörtgen parçaya diktim. Bunu yapmadan küçük parçaları dikilecek şekilde dizip fotoğrafını çekebilirsiniz. Böylece renk dağılımını daha iyi ayarlamış olursunuz.


En son birleştirme aşamasında dikişlerin kötü görünmemesi için alt uzun kenardaki kare parçaların sadece tek kenarını diktim. Yani alta gelen taraftaki kareler etek gibi kalkık oldu :-)

Tüm parçalar büyük dikdörtgene dikilince daire parça ile birleştirdim.



Son olarak dikilmemiş sırayı diktim.


Ta daam✨

1 yorum: