ZEYNEP'İN GALERİSİ

20 Aralık 2015 Pazar

GOKYUZUNUN RiTMi

Gökyüzü ve uzay konusundan yola çıkarak kurgulanmış bir ritim etkinliği




Bu çalışmada biraz farklı materyaller de olsun istedim. Okulumuzda sanat odasında tesadüfen minik plastik kaseler buldum. Konuyla ilgili olarak evalardan kestiğim yıldız parçaları ile küçük bir süsleme detayı ekledim. Amaç tamamen olaya renk katmak :)


Ritmini tutacağımız kelimeleri belirledim. Bunları seçerken ritimlerinin farklı olmasına dikkat ettim tabii. Okul öncesi dönemde görsel materyaller çocuğun okuması açısından sıklıkla kullanılır. Bu nedenle ritmini çalacağımız kelimelerin resimlerini hazırladım. Bunları hazırlarken de internetteki görsellerden epeyce esinlendim 😉

Özetle materyal olarak plastik kaseler ve ritmi tutulacak kelimelerin resim kartlarını kullandık.
Tabi bir de şarkı yazdım konuyla ilgili:

GÖKYÜZÜ
Gözlükleri takalım
Çimenlere yatalım
Gökyüzüne bakalım
Neler varmış sayalım
HOOOOOP PA!

Bir rokete binelim
Uzaya da gidelim
Ay'a ayak basalım
Neler varmış bakalım.
HOOOOOP PA!

Gelelim uygulama kısmına...

Sınıfı iki gruba ayırdım. Bir grup "şarkıcılar" oldu diğer grup ise "ritimciler". 

Ritimciler yerde halka şeklinde minderlere oturdular. Ortalarındaki alana ritim kartlarını kapalı olarak koyduk. Altlarında ne oldukları anlaşılıyor tabi... Ritimciler, 2 dörtlük ritmi çocukların söyleme hızına uygun bir tempoda kaseleri yere aynı anda vurarak çaldılar. Bu sırada şarkıcılar da şarkı sözlerini söyleyerek onlara eşlik ettiler. 
Şarkının "hoooop pa" kısmında önceden görevlendirilmiş bir öğrenci (ilk dörtlük sonrasında) gökyüzünde görülebilecek bir resim kartını çevirdi. 




Şarkıcılar önce el vuruşlarıyla, sonra ellerini bacaklarına vurarak ve son olarak da ayaklarını yere vurarak açılan kartın ritmini tuttular. 




Ardından ritimciler kaseleri yere vurarak aynı anda ritim tuttular. 
Bu aşamada ritimcilerin kaseleri uzun ritimler için aynı anda çalması doğru şekilde olmuyorsa bireysel olarak çaldırılabilir. 

Tüm gökyüzü resimleri yapılıncaya dek dörtlüğü tekrar söylendiler (güneş, ay, gökkuşağı). Sonra aynı şekilde seçilmiş olan öğrenci (ikinci dörtlüğü söylendikten sonra) sıra ile kapalı duran dünya ve gezegen kartlarını açtı. Sonrasında birinci dörtlükte olduğu gibi ritimlerini çaldılar. 

Tüm şarkı söylenince ritimciler ile şarkıcılar yer ve görev değişimi yaptılar. Çalışmayı tekrarladık. 

Öğrenciler yarım ay biçiminde minderlerine oturdular. Tüm kartları yere dizdim ve darbuka ile bir kez ritimlerini çaldım. İçinden bir tanesini seçeceğimi ve ritmini çalacağımı söyledim. Ne çaldığımı kim bilirse darbukayı o kişiye verdim ve o seçtiği kartı söylemeden o da bir kartın ritmini çaldı. Doğru tahmin edene darbuka geçti ve tüm öğrencilerin katılımıyla çalışmamızı sonlandırdık.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder