ZEYNEP'İN GALERİSİ

22 Aralık 2015 Salı

SANAT SEVER BiR GELECEK

Çocukların Leonardo Da Vinci İle Tanışması...







Bu sene her ay çocuklara anlatılmak üzere bir sanatçı ve sanat eseri seçtik. Şu ana kadar bu listeye bağlı çalışmalarımızı sürdürebildiğimiz için çok mutluyum. Bazen sene başında yapılan bu listeler, yapılacakların yoğunluğu nedeniyle unutulup gidiyor. Bu ay Leonardo Da Vinci'deydi sıra... Çok eskiden bir insanın ne çok meziyeti varmış... Leonardo buna çok iyi bir örnek. Artık bir insan ömrüne sığan icraatlar ne kadar da sığ...

Yıllar önce sevgili annemin bana hediye ettiği Çizginin Gücü isimli kitabın arkasındaki şu yazı oldukça dikkatimi çekmişti... (Tabi bunu çocuklarla paylaşmıyoruz. Henüz Leonardo'nun bu sözlerini bilmeleri için çok erken ;))



Peki gelelim biz neler yaptık? Geçenlerde şansıma kitap reyonunda rastladığım kaynaklar arasındaki Leonardo ve Uçan Çocuk isimli kitap bana ilaç gibi geldi. Kitap sanatçının gerçek hayat hikayesinden yola çıkılarak yazılmış hikayeyi anlatıyor. 4-5 yaş grubu çocuklar için biraz uzun . Kitabın içinde bir cd bulunuyor. Cd de hikaye anlatımı kayıtlı. Ben çocuklara bu kayıdı dinletirken hikayenin resimlerini gösterdim. Bizim için sıra dışı oldu. Ancak hoparlörümüzün olmaması ve hikayenin biraz uzun oluşu nedeniyle çocukların dikkatlerinin dağıldığını ya da anlayamadıkları bir bölüm olduğunu hissettiğim anlarda ses kaydını durdurup tekrar ettim ve vurgulamalar yaptım...


Sonra hikaye kitabının da içinde geçen meşhur Mona Lisa eseri hakkında sohbet ettik. Bu aşamada internetten bulduğum resmi dev ekrana yansıtmak çok iyi oldu. Sanat eserleri hakkında hala bilinmeyen gizemleri çocuklara sormak çok eğlenceli oluyor, deneyiniz. Bu inceleme sırasında Çocuklarla Sanat kitabının Leonardo Da Vinci bölümünden faydalandım. Resimleri göstermeden önce çocuklara sanat kitabıni gösterip Leonardo'nun sayfasını bulmama yardım etmelerini istedim. Kitabın içinde her sayfada başka sanatçı ile ilgili anlatım yapılmış. Sayfaları çevirirken Mona Lisa' nın portresini görünce "dur işte bu!" Diye bağırdılar:)


 İncelemelerimiz sonrasında çocuklara hazırlamış olduğum boyama sayfalarını gösterdim.


Bunu suluboyalarla renklendireceklerini anlattım. "Bu sırada bir şey düşünmenizi istiyorum. Bir gün yolda Leonardo Da Vinci ile karşılaşsanız. Mona Lisa tablosu ile ilgili ne söylemek isterdiniz? Bunu düşünün çalışma sırasında yanınıza gelip bunları kağıtlara not edeceğiz." dedim. Boyama sayfası çok detaylı olduğu için başlangıçta bir yönlendirme yaptım. Çocukların suluboyalarındaki turuncu renk üzerine minik bir damla beyaz boya sıktım ve ten rengi oluşturmalarını istedim. Önce Mona Lisa'nın yüzünü, boynunu, göğsünü ve ellerini boyamalarını istedim. Sonrasını istedikleri gibi renklendirdiler.


 Çocuklar boyamalarını yaparken stajerim ve ben hızlıca gezip çocukların düşüncelerini minik kağıtlara not ettik. Böyle not alma işleri öğretmen için yorucu oluyor. Bu yüzden fazla yapamıyorum. Dolayısıyla çocuklar alışık olmadıkları için çok fazla bir şey yazdıramadılar önce. Sonra sorularla biraz konuşmalarını sağladık.
- Sence Mona Lisa kim olabilir?
- Bu resim sana neler hissettiriyor?
- Bu resim ile ilgili neyi merak ediyorsun? Düşün bu dünyadaki bir çok kişinin bildiği bir resim.
- Leonardo'ta söylemek istediğin başka bir şey var mı?

Bu çalışma neticesinde böyle not alınan çalışmalara daha çok yer vermeye karar verdim. Yazdırılanlar arasında yüzümüzü gülümseten satırlar oldu.  Sizlerle de paylaşmak isterim...
















Not: Boyama sayfası internetten alıntıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder